söndag 2 november 2008

# uppdatering #


E väl dax att uppdatera sig lite.

Var juh några dagar sen man skrev.

Hmm vad hände i Torsdags...Blev att pyssla om snutt som var dålig.

Sen städa ja en runda o möblera om lite...

Sen på eftermiddagen kom syrran o lämna cash te sin tårta som ja skulle hämta fredag morgon.

Blev inte så mycke mer gjort denna dag....skulle bloggat denna kväll, men kom inte ut på internet. Men men...

Sen fredag morgon var de bara upp med tuppen. Gjorde i ordning jaz för dagis sen skulle ja te maxi o hämta tårtan te syrran som ja sen skulle lämna till henne på jobbet i gantofta. Men snutt kände sig bättre o erbjöd sig att köra, så det var bara att hoppa i bilen efter jag lämnat lillan på dagis. Efter vi hämtat tårtan så bar de av mot gantofta.

Nyfiket stod thomas som syrran jobbar med o kika efter oss när vi lämna över tårtan.

Haha, de brukar nog inte ha folk där nere.

Sen efter vi var klara där så bar de av mot Örkelljunga för att fixa däckena på däckia. EFter att de var klart bar de av mot Åsljunga o vovvarna.

Där lekte jag med Gizmo o zeke ett tag under tiden snutt samla på sig lite papper.

Under tiden skruva jag ner hyllan som vi skulle ha med oss...

Hjälptes även åt att skruva ner Jessicas hylla.

Sen efter de var de bara att bege sig till Örkelljunga o hämta upp några samarin till snutt hos hans mamma.

Sen bar de av mot helsingborg.

Väl hemma börja snutt må dåligt igen så de va sängen för hans del o jag o jaz underhöll varandra.

Sen igår kom binis på besök vid middagstid.

Efter de bar de av mot huset o vovvarna igen. Jessica skulle jobba helgen så vi fick ut med hundarna. Jaz var så trött att hon somna på vägen dit. Ja mitt klevver klämde mitt lillfinger så de blev alldeles lila, men de va bara att tejpa ihop de med ringfingret. Känns som ja har en sprinka i de....men men, de går över.

Efter vi släppt ut hundarna var de inom svärföräldrarna i Örkelljunga o käka middag. Riktigt gott va de *tack svärmor, de gjorde du bra*

De va kycklingfilé med mango chutney o ris. Sen fick ja även smaka nåt ja inte smakat tidigare..

Tomat vinäger o en annan till som ja glömt namnet på redan.

Efter vi ätit åkte vi till mamma o pappa i eket.

Där skruva ja ner hyllan som vi skulle ha med oss.

Precis innan ja skulle börja packa ut i bilen så ringde på deras hemtele.

Jag svara o där var svägerskan i luren. Min lilla älskling var hungrig så annika undra om de kunde få komma inom o mata lilla casper...

Klart de kunde...så de kom strax därefter.

Under tiden jag bar ut hyllan i bilen så snacka fredde med pappa.

När jag var klar med de sista så kom brodern min med sin familj.

Så man fick även träffat de en snabbis *kul*

Fast man bor så nära varandra så ses man inte så ofta ...

Efter de åkte begav vi osså oss mot vårt hem.

Var meningen att jag skulle till Daniellas halloween fest men efter jag kommit innanför dörrarna här hemma så var de som om nån hade gett mig en fetedos morfin. Hann inte mer än att skruva ihop hyllan o ställa den på plats innan jag låg rak lång i soffan o hade slummrat till.

Snutt sa att jag såg helt färdig ut. O de va nog bara förnamnet av hur ja kände mig.

Så gårdagen somna ja tidigt.

Sen idag när ja vakna mådde ja inte alls bra...hade värsta huvudvärken o mådde illa.

Fredde bara skratta o sa jag hade fått hans skit...haha!

No way sa ja...Sen somna ja om igen i soffan. Vakna av att fredrik väckte mig o sa att han ville till huset.

Okej sa jag, så de va bara att försöka vakna till.

Snutt drog snabbt därefter...

Själv så försökte jag få lillan att vila middag, men icke sa nicke...så de va bara att försöka hålla ögonen i styr.

Satte igång en maskin tvätt sen blev de att plocka undan lite här. Syrran ringde o fråga om hon fick komma o hälsa på. Sa att jag hade tänkt försöka vila en timme, men att hon gärna fick komma efter de.

Men de hela sluta med att lillan skulle inte vila o fredde ringde o sa att han var på väg hem.

Så bad fredde handla med sig ett par saker hem. Under tiden passa ja på att bädda rent sängen o diska undan här.

Såklart att jaz somna efter att fredde ringt o sagt att han va på väg hem.

Men då var de inte lönt för mig att lägga sig.

Ringde syrran o sa att hon kunde komma nu för de blev ingen vila för mig ändå.

Precis efter fredde kommit hem så var de bara att fixa lite saker...sen knacka de på dörren.

Då var de binis som va här.

Hoppade snabbt i duschen för att se om de kunde hjälpa mig att piggna till lite.

När ja var ute ur duschen var de bara att se till att gratta syrran.

Drack kaffe o åt tårta! *grattis binis på din 24år dag*

Sen blev de att fixa lite saker till hennes mobil.

Efter de drog binis hem...

Sen har man bara softat här ikväll.

Känner mig mycke bättre nu!

Men tar inte ut något i förskott...så får se hur man mår sen o imorn.


Take care alla..


Puzz o Kram

1 kommentarer:

Anonym sa...

Hej gumman. Är väl nåt skit som går nu, Nellie blev dålig inatt och kräktes. Och ytterliggare 2 på hennes dagis har gjort samma sak inatt. Ni får ha det så bra. kram