måndag 10 november 2008

Jobbigt!




Ja då vart de måndag o ny vecka igen.

Blev att man gick upp i morse klädde lillan o gick med henne till dagis.
Efter dagis var de meningen att ja skulle lägga mig o vila en stund, men kunde inte, så blev en runda med gizmo. Efter vår promenad gick de bättre o vila, så blev en powernap...

Eftersom klockan inte va 12 när ja vakna, o jag såg trötter ut så gick ja ut med gizmo en runda till...
Va skönt att rensa tankarna lite..

Efter vår promenad var de dax att hämta jaz, så gick te dagis o hämta upp hjärtat.
Sen var de raka spåret hem.
Blev lite lek o såå, sen blev de vila middag för henne.
Precis efter att lillan somnat kom posten, o den har ja suttit med tills nu.

Fick bland annat från ams, där jag ska börja praktisera på måndag, varav jag ska besöka stället imorn em.
Så de blev genast mer för mitt huvud att grubbla över....
För om ja nu ska börja där så vill ja veta hur lång lunch ja kommer ha? För måste juh hinna hem te lilleman o gå ut med honom.

Sen fick jag även papper från soc om utredningen.
10 sidor var den på....så de va bara att läsa igenom. Sen va man tebax på ruta ett igen...
Mår så jäkla dåligt av den skiten...vill inte bli anklagad för något som jag inte gjort, men av utredningen att dömma så har allt varit bra från min sida...men där e juh vissa saker som de inte berättat som gjorde mig piss off.
O det var att musse skulle hört av sig i somras via sms o jag skulle inte ha svarat på de :S
Hmm, hur ska man svara på något man inte fått??
Sen hade musse även hittat på att jag hade gått förbi honom med jaz,.. O när han hade ropat på jaz så hade jag tagit jaz o gått åt ett annat håll :S Var får han allt ifrån...??
Mytoman till max.....finns juh ingen sanning i de han säger, men han e som sagt jäkligt bra att manipulera folk.
Sen när soc hade frågat varför de va sånt gnabb som de va då hade musse sagt att jag var avundsjuk på Linda?, ASG.....Hell no...vill fan inte se ut som henne, o jag e nog den sista människan som e svartsjuk. E juh inte jag som springer i mina avlagda kläder o parfymer...så de e nog nåt musse ska tänka om.
Så musse, om de skulle hända att du läser detta på nån omväg så säger jag bara...tänk på vad du försökt göra istället.
Parfymen, jackan, byxorna, stövlarna m.m. Du kommre ALDRIG lyckas göra om nån till mig!
Men men, de va juh bara en del...
Pallar inte tänka på de...

Neh nu ska ja se till att fixa lite arbetsansöknigar....
Sen får ja se vad som händer.
Efter snutt har kommit hem blir de te syrran o hjälpa henne med hyllorna, sen ska hon bjuda på kinamat! *gott*
Så bloggar sen när ja kommer hem, eller senare kanske!
Take care!

Poss o Kram




3 kommentarer:

Anonym sa...

måndagen var jobbig, men det vet du att den alltid e..

Love you pussar

Anonym sa...

Jobbigt med allt ang Musse... :( Stå på dig, gumman!! Du är bäst!

Anonym sa...

Så otroligt söt hon är lilla Jaz :) Förstår att du har fullt upp , jobbigt med en massa motstånd från olika håll men du skall se att snart rullar det på igen. Kramiz / Annelie