söndag 9 november 2008

* helgen / arg *






Ja då vart de Söndag idag o denna vecka e slut.
O den har gått snabbt.
Får väl uppdatera mig lite för glömde att skriva igår.
Ja för min o jaz del var de sovmorgon, o för fredde var de att gå upp vid 7.
Sen var bara att hålla lillan sysselsatt.
Vid middagstid var snutt hemma igen o då blev de att vi alla gick ut en runda.
Var skönt att komma ut en sväng...Gizmo fick springa av sig o ha kul.
Väl hemma var de att softa ett tag sen var de dax för snutt att åka igen.
Efter han åkt iväg med taxin så gick jag o förberedde inför min o jaz avfärd mot byhålan.
Precis innan vi skulle åka så vart man ute med gizmo en runda till så han skulle klara sig tills vi kom hem igen.
Vid 3 kom lippi o erika o hämta oss o sen vart de raka spåret mot familia.
Skulle juh fira pappas fars dag redan igår tillsammans med gåsamiddagen, så de va bara att handla te honom, sen skulle ja även handla ett par saker pappa hade skickat med bud.
Väl hemma i byhålan hos päronen blev de snacka med alla o slå in presenterna som man inte hunnit.
Efter man slått in presenterna kom mamma o ropa maten va klar, så de va bara att sätta sig och äta. Gott va de!
E juh bara en gång om året som man äter gås.
Efter de blev de att man snacka med alla en sväng, se hjäpte lippi mig så ja kunde föra över låtar till min mobil.
Sen efter de var de dax för pappa att öppna sina fars dag presenter.
Detta året fick han några trisslotter, vantar, boxer, raklödder o en mach 3 rakhyvel.
Sen kom snutt hem från taxikörningen så då blev de mat för hans del.
Sen blev de efterrätt. Eftersom jag hade med mig oriflame till ida så blev det att även ringa henne.
Så ida kom ner en sväng så vi osså fick prata av oss.
Efter de blev de hemfärd för vår del.
Väl hemma var de upp o natta lillan o för min del var de att gå ut med gizmo.
Fast de va lite småruggigt ute igår så var de skönt väder.
Sen blev de sängen för min del...
Sen idag var de sovmorgon igen o då var de alla 3. Fredde hade ingen taxikörning förrens efter middag.
Så de var att starta en kanna kaffe o läsa tidningen, sen var de bara att morna till sig.
Ja o snutt satt o kolla upp adresser till hans körningar idag sen var de dax för han att köra.
Efter snutt åkt kom syrran så vi satt o drack lite kaffe innan vi skulle bege oss till ikea o väla.
Hade juh lovat henne att jag skulle hjälpa henne med ett par hyllor idag.
Skulle även kolla upp ett par saker till mig o fredde.
Så efter kaffet var de att lämna jaz te musseo sen var de för mig o binis att bege sig till väla o ikea.
När vi kom fram öste regnet ner så vi valde att de de närmsta vi kunde komma in på o de blev väla.
Blev att vi gick där o kolla en snabbis o binis inhandla även lite nya plagg, varav jag fick ett par stycken *tack gumman*
Sen vid 4 begav vi oss in till ikea.
Gick där o titta o hitta lite man blev sugen på, men ska inhandla de sen vid ett annat tillfälle.
Annars blev de hyllorna syrran kollat ut, sen speglar, ljus o lite annat.
Sen efter ikea var de raka spåret mot plantan.
Träffade även på en bakant på bussen som man inte träffat på ett bra tag...visade sig att hon snart skulle flytta o att allt var bra med henne o barnen.
När vi sen vart framme o hemma hos binis blev de möblering istället för skruva upp hyllor.
Tyckte själv att det blev mer plats o lite bättre planlösning, men vet att det hade blevit bättre om jag bara hade tänkt på att hennes sängram tar juh lite extraplats, så sängen hennes kunde ja inte sätta som jag hade tänkt...men men.
Man lär sig juh av sina misstags säg det juh.
Sen när möbleringen var klar satte vi oss ner o chilla ett tag....sen ringde snutt o sa han var utanför.
Så det var bara att gå ner att öppna för honom.
Satt hos binis i kanske 5min sen begav vi oss hemmåt.
Blev en runda inom skräpkedjan o sen hem.
Käkade o sen kom fredde på att vi glömt mjukfoder te gizmo, så de var bara att klä på sig igen o ut en runda.
Gick till maxi o handla maten till honom och på vägen hem så fick ja mess från linda som fråga om ja kunde hämta upp jaz ett par gårdar från mitt....skrev att jag ändå vart ute så de kunde göra henne redo o komma ner till gången.
Så ja , fredde o gizmo gick o hämta upp lillan. Sen vart de hem o göra henne redo inför sängen.
Eftersom jag sen igår hade fått höra från mamma att hon antagligen skulle in så ville jag höra hur de va med henne o om hon hade varit inne på akuten eller hur de hade blevit, så ringde henne för att fråga, men tacken blev en utskällning o en massa anklagelser om att jag inte brydde mig o inte hade tid o höra av mig! :S Trodde de va de jag gjorde nu när man ringde henne, men tydligen inte.
Kommer väl alltid vara de svarta fåret :S *men förlåt mig mamma* Har haft fullt upp o därav inte kunnat ringa tidigare.

Sen ringde svärfar osså, o trots allas omständigheter så blev man glad av att höra hans röst.
Han låter alltid lika gla :P
Han berätta att freddes mormors tillstånd var oförändrat sen sist vi snacka med de.
Men som sagt hoppas man juh på under!
De brukar ta hårt när det e stroke de får...E juh oftast blindhet o förlamning som blir konsekvenserna, men vet inte hur det e i freddes mormors fall.

Sen måste jag bara säga att vissa e juh bara för barnsliga.....
Tror allt e katt o råtta lek eller ett maktspel.....väx upp!
Finns fasiken bättre saker att lägga sin energi på....
Men men..

Annars har kvällen varit lugn.
Imorn blir de fixa lite papper, sen tvätta lite antar jag.
Ska även leta fram vad jaz ska ha på sig på tisdag, det är juh dagisfotografering då...
Hoppas de blir lika bra bilder detta året ;)
Neh nu ska ja kolla om lillan somnat, sen ska jag krypa ner i sängen hos fredde.
Take care o have fun!
Poss o kram <3

Älskar er! *ni vet vilka ni e*

1 kommentarer:

Anonym sa...

Gått med gåsamoddag :P
Jobbigt att höra att man inte bryr sig.. känner igen det, mer än väl :(
Var kul att se er i lördags, gumman!! Puss