söndag 16 november 2008

Fullspeckad helg!









Ja då e de söndag o massor har man gjort.
I torsdags kväll ville musse ha jaz så hon blev lämnad där efter hon varit på busfabriken med emelie, nicole o josse. *tack emelie*
Så jag o fredde passa på att ta en runda på stan o handla lite.
Sen i fredags blev de sovmorgon för min del o för snuttis blev de jobb.
Men mådde inte så bra så blev att jag fick ta min medicin o lägga mig igen. Vid middags tid mådde ja lite bättre så blev upp o tvätta o städa lägenheten.
På eftermiddagen kom snutt hem men de va bara att hämta gizmo, sen åkte han till Jessika.
Så satt här ett tag innan syrran ringde. Blev att ja skulle möta henne i stan för vi skulle dra ner te Petab o kolla lite julblommor.
När ja kom te stan stod hon o vänta på mig sen blev de mot tasty house vi gick.
Där inhandlades de lite till bilfärden o kvällen.
EFter de gick vi till gymmet o vänta på lottis som skulle köra oss ner till petab.
Väl nere på petab blev de massa blommor o krukor som syrran köpte.
Även jag fick ett par blommor *tack binis* (våreld o amaryllis)
Sen när vi var klara där så blev de maxi på råå. Även där blev de inhandlat lite till smörgåsarna jag skulle bre denna kväll.
Sen hemma hos binis blev de att plocka upp allt hon hade handlat.
Sen blev de ringa snutt.
Men han var där snabbare än blixten. Kassen som jag precis höll på att packa upp hann jag inte ens klart med.
Men men...
Sen bar de hem för oss. Musse hade juh kvar jaz o ville ha henne till Lördag morgon så de kändes skönt att veta att jag kunde få vila ut en natt.
Sen väl hemma var de bara att plocka undan lite o beställa hem pizza.
Efter vi hade ätit så fick snutt den vanliga reaktionen o somna på soffan, så där satt jag!
Haha...så blev att jag o Lena gick ut en runda för hennes kille hade juh osså somnat på soffan. Vilka sociala killar vi har när vi vill mysa :P asg!
Men kan juh säga att de hjälpte att komma ut o gå den rundan! Mina spänningar jag hade i huvudet släppte. *tack lena för de trevliga sällskapet* Gör ja gärna om!
Sen när man var hemma hade snutt rakat sig o vaknat till....
Wow...
Men de vara inte länge, efter jag kommit hem höll han mig sällskap i 10min, sen var de sängen för hans del.
Själv satte jag mig o bredde mackor o packa inför resan till Liseberg.
Klockan 2 kände jag mina ögon började bli tunga, så de va bara att ge upp o gå o lägga sig.
Klockan halv 3 somna jag o klockan 8 ringde klockan igen.
Då var de bara upp o göra sig redo för äventyret mot götet.
Tio över nio begav vi oss mot musse för att hämta upp jaz, sen var de berga o tanka bilen som gällde.
Efter de var de raka spåret mot Göteborg. Vägen upp var regnig o disigt, men blev ljusare juh närmre gbg vi kom.
Väl uppe blev de besök hos Theresia som är Freddes syrra o hennes lilla familj.
Var jättekul att få träffa de...o jaz kom jättebra överrens med William. Så ser fram emot att få besök av de o träffa de fler gånger!
Sen efter god fika hos de begav vi oss mot vår slutdestination Liseberg o julmarknaden.
Va där runt 13.30 tror jag o stanna där till lite efter 19. Men fy va mysigt de va o vad kul.
Jaz var faktiskt ovanligt duktig för hon kunde hålla sig lugn under nästan hela isshowen som vi kolla.
Efter liseberg var de raka spåret hem. Blev även ett stopp på vägen hem te hbg för att äta.
Väl hemma var de bara att packa upp o lägga lillan, sen blev de inte så mycke mer gjort här.
Söndagen blev jag väckt av mina 2 huliganer.
Då var de bara att gå upp o byta blöja på lillan. Sen var snutt så gullig så han koka en kanna kaffe.
Drack en kopp kaffe o la in lite bilder....sen blev de avfärd mot huset i Åsljunga.
Passade även på att ta med lite fika.
Väl i huset var de bara att röja o fick även hjälp av svärföräldrarna som kom dit o hjälpte till.
Blev att vi packade båda bilarna sen var de hbg igen. Väl hemma blev de att jag o fredde tömmde hans bil först, sen stack han vidare till Jessika för att hämta lilleman.
Under tiden han var iväg blev de att jag börja på maten o plocka undan lite o diska.
Under tiden kom även Karin o Lars med de sakerna vi hade i deras bil.
Efter en stund kom fredde o lilleman hem.....o så glad gizmo blev.
Binis hade osså kommit bara en stund innan fredde kom , så här va de fullt hus!
Blev att alla käka, o efter de blev de efterrätt. Efter efterrätten åkte binis, karin o lars mot sitt eget. *tack för hjälpen*
Sen blev de inte mycke mer gjort här.
Plockat fram saker till imorn då jaz ska tidigt på dagis o jag börjar praktiken. Sen blev de jag duscha o nu sitter jag här.
Snutt har redan hunnit vara ute med gizmo o lagt sog, så jag får väl se te att skynda mig in där så jag osså får lite sömn.
Men tack alla o tack så mycke snutt för den underbara trippen te götet! Gör jag gärna om med dig ;)
Take care o sov gott alla!

Älskar min lilla familj.

Puzz o Kram


4 kommentarer:

Anonym sa...

Jösses snacka om fullspäckat schema !
Hoppas att du fick tid att andas :)
Kram

* Karin * sa...

Tack för en underbar middag igår, det är så roligt att få komma och hälsa på i erat hem. Men jag hoppas att ni snart skall få det lite lugnare när huset är städat och klart.

Kramar

Anonym sa...

Skönt att få komma iväg litta! Lycka till med praktiken!! //Anette

* Fredde * sa...

vi hade en mycket trevlig helg, och det vill jag göra om snart igen älskling....
puss puss