onsdag 19 november 2008

¤ Onsdag ¤


Ja då e de mitt i veckan. Åkte te mamma o de i morse.

Men somna på soffan då jag inte alls mådde bra...Senare var de bara bort till affären för att hälsa på ida.

Efter de skulle mina svärföräldrar hämta mig uppe hos fredde på hans jobb, men de var snabbare än jag. Hann upp för backen sen kom fredde farandes där.

Blev en puss sen såg jag svärföräldrarna komma efter.

Hoppa in i deras bil, sen begav vi oss till huset i skogen.

När vi kom dit va de svinkallt...buhh....6grader, så de var bara att sätta igången o elda i kaminen.

Men efter ett tag tog det sig.

Blev att jag o karin börja sortera den stora högen med lådor i vardagsrummet...sen när de börja ta sig blev de att hon tog köket o jag toa.

Sen på eftermiddagen kom snutt o skulle se vad vi hunnit göra.

Eftersom han var stressad blev de att i stort sett plocka ihop sig efter han kommit o bege sig till hbg. Där blev de berga o lämna in sin följesedel, sen hade de öppnat upp bilpartner...så blev att jag o snutt gick in där en snabbis o kolla. haha...kände mig som en luffare i mina kläder...för de som kom dit hade klätt upp sig.

Varfall...efter de begav vi oss hem. Blev en liten stund här...sen bad camilla om en tjänst så vi åkte bort till henne o lämna de. Sen va ja hungrig så blev kycklingkebab att ta med hem.

Väl hemma var de att sätta sig till rätta en stund i soffan.

Men efter ett tag fick jag meddelande om att lillans blöjor var slut, så jaz o linda kom hit o hämta några.

Efter de kolla ja färdigt på efterlyst, sen efter de bagav jag mig ut med lilleman.

Snutt hade somnat på soffan...så ville inte störa han.

Men när vi kom tebax så hade snutt förflyttat sig till sängen, så där sov han när vi kom hem.

Blev att jag snacka med mamma lite, sen nu bloggar ja.

Imorn e de praktiken o sen hämta lillan. Efter de e de inte mycke mer ja planerat. Ska försöka att få lite tvättat.

Sen på fredag e de samma sak, praktik o hämta lillan. Snutten ska väl te huset o fixa misstänker ja....Sen på lördag jobbar fredde, då ska ja se om ja kan få undan lite...

Sen på Söndag e de Råå julmarknad...så då ska man gå en sväng på den, men de kommer bli utan snutt för han ska jobba.

Så ska se om ja kan få in mina päronen en sväng. Var ett tag sedan man var på en julmarknad med dom.

Så de e väl lite va som kommer hända i veckan.

Neh nu ska ja osså gå o nanna kudden så ja orkar upp imorn. Har som sagt en lång dag framför mig.

So take care and sweet dreams!


Poss o Kram

1 kommentarer:

Anonym sa...

hoppas jag kan vara med dig så vi kan gå marknaden tillsammans

Puss puss