torsdag 13 november 2008

~ Torsdag ~


Torsdag idag o snart helg!

Natten var juh inte den ljuvligaste. Kom inte i säng förrens 2 i natt sen vid 4 vakna ja av att lilla låg o skrek....gick in till henne o såg att hon tänt lampan o satt upp i sin säng.

Precis när ja öppna dörren så spydde hon ner sig o sängen.

Så de va bara att göra vid henne o städa upp där o vädra ut.

Blev att jag la mig bredvid henne i soffan, men de sluta med att hon ändå ville sova i sin säng!

Gick in där o där satt jag o smekte pannan tills hon somna.

Lagom till snutt skulle upp blev de att ja gick in o la mig....men blev inte så lång vila för min del.

Blev bara upp efter en timme...då hörde ja henne skrika igen.

Kom in men hon hade inte spytt, men kväljningarna kom, så de va bara in på toa med henne, men tack o lov så kom där inget.

Gav henne min lilla magsjukekur, sen somna hon i sin säng igen.

Efter som de inte skulle bli dagis för jaz del idag så blev de att jag ringde dagis o meddela de.

Jaz visste om sen igår att hon skulle få åka till busfabriken med nicole, emelie o o josse idag, men sa att de kunde hon inte idag för hon va sjuk.

Men efter en liten stunds vila blev de att lillan kom o verka piggare o fråga om hon fick gå till elefanten (busfabriken)

Sa till jaz att hon va sjuk, men då svara jaz mig att hon inte va de... haha söta unge!

Blev att vi satt o kolla tidningen med alla webbisar, o där 4st som ovanligt nog var med i samma tidning. Sen blev de att ja laga lite mat, så jaz fick i sig något.

Men hon behöll maten så när emelie kom blev de busfabriken ändå.

Förvarna emelie hur natten varit o att hon skulle hålla koll på henne ...så får se hur de har gått sen!

Annars skulle ja lagt mig för en powernap nu, men konstigt nog kan ja inte.

Känner bara att de e lite saker jag vill ha gjort här innan ja kan koppla av.

Läste snutts blogg att de inte blir huset för honom idag antagligen, men de behövs nog inte! Kom på god väg igår.

O nästa vecka lär de stå helt tomt om allt går som de ska.

Blir sen antagligen att jag, snutt, jessika o carro städar av huset.

Annars håller ja på att tvätta, ska försöka orka med disken osså. Har sen en känsla av att emelie kommer med jaz o snutt kommer hem.

O nu e de snart Lördag! Så kul de ska bli....Va längesen man va på dne marknaden....men den e fett mysig.

Hoppas bara att de e uppehåll o de inte regnar eller nåt.

Imorn blir de lilla förslöv för freddes del, ska hjälpa jessika med lite saker. För min del blir de umgås med binis lite.

Ha de gott o take care! Skriver senare...

Ska se om ja får nån kontakt med grannen nu..


Poss o Kram

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du har inte fått så mycket sömn som du behöver älskling!!

Puss puss

sofia sa...

haaaaaaaaaaaaaaajjjj så fin bild på jaz!! håret sirlat runt ansiktet sån! även om hon ser lite nere ut så är den bra. jaha, vad är det för marknad ni ska på? fy vad roligt, vill också!! köpte förresten en skitsnygg klänning idag på MESSAGE. fy sören du, den va snygg. du ska få se bilder sen, ska försöka ladda upp bilder, men blir först efter helgen när vi tagit några hehe. nej nu har jag ätit så mkt mat ( en heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel stooor skål med makaroner o stroganoff idag igen, det var det sista) så nu ska jag dricka upp kaffen o ta mig upp till gymmet. måste bli trött så man kan sova länge imorgon. puss på dig. förresten, har vunnit nya biljetter nu som förhoppningsvis fungerar denna gången. men vi snx. puss på dig gumman

* Karin * sa...

hej! En sådan jättefin bild på Jaz, ser lite trött ut men jag tror hon bara luras eller? Du har ju energi för tusen, alltså "simultankapasitet" så det förslår.Ta det nu lungt så att du orkar med marknaden för det är mycket att uppleva, ha nu riktigt kul.
Kramar