torsdag 10 april 2008

*Torsdag*


Ja då vart de Torsdag o lillan sov faktiskt när jag gick upp idag, men nu vart de omvända roller!

Nu var de jag som gick upp före klockan ringde idag!

Klockan ticka på i morse, så de var bara att klä sig, sen va de ut o vänta in Elin o Nettan.

Sen sprang vi te dagis, o efter de va de hem o börja som vanligt med sina sysslor.

Satte igång en maskin o fixa lite här. Diksa en omgång...sen hann ja vila 1h osså.

Kännt mig hänging hela dagen o haft ont i huvudet.

Men men...10 i 12 ringer Jazmines pappa o frågar va vi ska göra idag...men hade inget viktigare planerat så de blev grillning på menyn efter att ha hämtat jaz från dagis.

Så vid ett höll vi på att grilla shishkebab för fullt...*gott*

Sen efter att vi käkat o jaz lekt av sig på lekplatsen så begav vi oss upp.

Satt o tog oss en kopp te o snacka...sen skulle de bege sig.

Men de va vilda protester från Jaz.

Så Jaz fick följa med...

När Jaz åkt skrev nettan o tomas o undra om ja hde lust att hänga med ut ändå under tiden elin skulle leka o dricka en kopp kaffe. O klart, vem kan motstå nettans kaffe...*hihi*

Så där satt vi till klockan va kvart i sex eller nåt, sen va de raka vägen upp o göra mat te syrran.

Idag fick hon noisette m bearnaisesås o kebab.

Så efter vi käkat satt vi o snacka o kolla tv o lite sånt...

Sen begav hon sig vid halv 9 o jag satt här o snacka med Roger..

Eftersom ja börjat få ont i bihålerna så misstänkte jag att jag kanske kommer bli sjuk här.

Så kände mig trött...o ville ha hem jaz.

Ringde de några gånger men utan svar, men till sist så.

15min efter vi pratat så va min älskling hemma...så de va bara att göra henne klar för sängen.

Såklart att man inte ska sova på första försöket...utan här blev de några försök innan hon somna i sin bamsesäng. *stolt*

Andra gången sen hon fått sängen som hon sover i den på natten.

Bara skojj om hon kan sova i den nu så ja kan ta bort spjälsängen.

Ja annars har man hängt upp tvätt o diskat o haft sig som vanligt här på kvällskvisten.

Fick även ett samtal från mamma som kanske inte va så kul.

Hennes kusin Sune har gått bort. De hade tydligen hittat han i Söndags på golvet men då va han redan död.

Han har klagat på bröstsmärtor innan, men ite fått något konstaterat va de kan vara, så det är vl något sådant som tog hans liv. Men ack för tidigt. Blev bara 46år gammal.

Får se va obduktionen säger...

Annars har ja suttit här o traggat med mina sötnötter!

Hehe, Mr Rogge har juh cam nu, så nu sitter man här o tittar när han har sina hyss där på andra sidan.. :P *cute*

Ja annars har man varit flitig o skött lite pappersarbete o sånt idag.

O även sökt 13 jobb för idag...så får se va de blir imorn.

Önskar bara man haft pengar o bilar o ett garage...då hade mina arbetssysslor varit fulländade.

Finns inget bättre än att få plocka sönder en bil o göra om den till sin stil, eller lägga sin touch på den! Men den drömmen kommer aldrig gå i uppfyllelse.

Haha..

Neh nu´ska ja se te att vara lite social en stund med rogge innan ja ska sova.

Nettan o Tomas har juh redan hunnit lägga sig, men de har juh en del som ska fixas imorn, frissa o hämta tv m.m. Hihi, tack för idag förresten!

Ha de gott o ta hand om er!


Poss o Kram


Mamma älskar dej Jazmine, va hade ja gjort utan dej mitt älskade barn!


0 kommentarer: