måndag 21 april 2008

* RIP Mitzi *


Ja min älskade vovve! Nu tror jag att jag klarar av att skriva om dej! Kan inte fatta att du e borta! Du som var min vovve i mer än 13år.

Kommer fortfarande ihåg den kvällen då pappa sa att jag fick åka o köpa dej.

O där satt jag ute i hundhagen i mörkret med en ficklampa o leta efter dej. Första försöket va fel, men sen hitta jag dej. Minst av alla va du osså ;) Min lilla mitzi...men de va juh inte speciellt länge jag fick ha dej för mig själv...

Pappa som inte skulle ha nån hund hade juh snott dej på morgonen...

Där inne låg du o vila med honom...

Men men...

Sen har de varit dina o mina galenskaper genom åren..Som mamma bruka kalla oss "perversa typer" haha..undra va hon mena med de!

O nu e de ingen som kommer o möter mig vid dörren när ja ska hälsa på mamma o pappa.

Kommer bli riktigt jobbigt nästa gång, men får bita igen o tänka som så att du har de bra nu o att du inte lider längre!

Vet att du inte alls mådde bra nu mot slutet, men du har alltid varit en kämpe;)

Skönt att du fick springa fritt nu din sista stund i livet, men vet att du inte tyckte om de stället du skulle till.

Men hoppas verkligen de gick snabbt!

Vila i frid min älskade vovve! O hoppas du har de bra där du e!

Löve ya Mitzi <3


Älskad o saknad av många!

3 kommentarer:

Nettan sa...

*kramar om*

Anonym sa...

Vet precis vad du går igenom...Kramar om.....// Roger

Thomas sa...

Lider med dig, fanns inget värre den dagen vi lämnade bort vår hund för resan till himmelen.