söndag 27 april 2008

*söndag em o kväll*

Ja då e de söndag kväll o lite mer saker har man fått gjort. Sen ja skrev sist kom binis hit med fika...idag blev de nyponsoppa alt. blåbärssoppa med grädde o mandelbiskvier.
Gott va de ..hehe..men de sluta med att jaz hällde hela sin skål över sig.
Så de va bara att tappa upp ett bad till henne o sätta jaz där.
Under tiden jaz bada så fixa jag med disken o tvätten.
Efter jaz badat så sprang hon runt o lekte o jag la in mina beställningar till oriflame.
Sen efter de va lillan trött så la henne en stund...
Sen efter de börja jag med att hänga upp tvätten på balkongen för de va juh fint väder idag...o där stod nettan, tomas o elin på lekplatsen.
Vinka o sa hej..o min lilla sessa ville komma upp, men hade bara en känsla av att om elin kommit upp så hade de inte blevit något sovande för jaz del.
Men hoppas de ska te dagis imorn så då får de äntligen ses.
Annars har emelie osså kommit hit idag. (jazmines nästkusin)
Trött som hon va somna hon kort därefter.
Binis drog hem strax därefter eftersom hon ska upp o jobb tidigt imorn. Emelie som av nån konstig anledning stod på toa o snacka tele kom därefter o fråga efter en toarulle, sen skulle hon gå o möta några polare. Så fråga inte mig va fasiken de skulle ha toarullen till.
Så nu sitter ja här o bloggar o snackar med snutt.
Ska egentligen vara i duschen, men kom på att jag kan juh blogga först så har ja de klart.
E fasiken så mycke bekvämare att sitta o blogga när man har en laptop.
Satt inte så jäkla skönt på den pallen som jag hade te den andra datan.
Men men...
Sen imorn blir de dagis för lillsnuttan...o hoppas på den vardagliga dagisdejten med nettan o elin!
*eller va säger ni tözer*
Sen imorn ska ja försöka få undan lite skit här..sen på em blir de som vanligt att fixa mat te binis.
Ja de e vad jag vet e bestämt tills imorn.
Neh nu ska ja in i duschen...sen blir de väl att sätta sig framför tv´n o datan lite!
Take care!
Poss o Kram <3

1 kommentarer:

Nettan sa...

Klart vi ska ha vår dagisdejt idag snäckorna mina!! :) *possen*