tisdag 22 april 2008

*Tisdag!*


Ja då vart de Tisdag idag...

Dagis idag som vanligt, fast med sällskap av Elin o nettan.

Sen efter dagis va de raka vägen hem te nettan o sätta upp hennes gardiner hon fick i present. Men jisses sicket schåå de va att få upp de!

Fatta juh först idag va nettan mena med att de va ett helvete för att man va kort i rocken..hihi!

Efter ja satt upp de bar de hemmåt. Gick en runda, sen va de att hämta jaz vid 12. Men idag skulle Elin vara kvar till 13 så jag o jaz gick "hem" själva.

Men idag va juh jaz extrem...haha! Sprang mellan 3 lekplatser hela tiden o skulle verkligen inte lyssna på mig.

Efter att jag lyckats ta henne under armen o hem så hade lite mer än en timme sprungit iväg.

Gick o la Jaz o passade även på att vila en stund.

Vid 15 så vakna jag av att de va nån som kom in i mitt sovrum o klappa mig på axeln o fråga om mamma sov gott! hihi...då va de jaz som va vaken...den sötizen!

Märks hon har blevit äldre..alla hennes ord o meningar o jag hänger inte med! *som vanligt* haha...

Varfall, steg upp o såg att en del folk hade skrevit.

Varav en var nettan...mådde inte toppen så sprang över på kaffe o sessorna fick leka av sig en stund.

Visa sig att Conny fått en flipp som alla kilalr verkar få när de vet att sitt ex träffat en ny, även jag gick igenom detta nettan gör nu!

Men de sluta med att jag vann! O så kommer de även bli i detta fallet om conny väljer att driva de vidare, för nettan har redan så pass många säkra kort så conny har inget att säga till om. *inget att oroa dej för gumman*

Sen efter kaffet begav jag o jaz oss över o hämta vagnen, sen skulle vi till Sibylla, men blev ringa precis vid porten. Musse va på väg o skulle visa bilen som han precis köpt o hämtat från bilaffären, eftersom han ändå vill ha en bekräftelse på att bilen e bra m.m. för han vet hur jag e med bilar. *asg*

Han precis ut till gatan så va han där! Han snacka med jaz under tiden jag kolla bilen lite!

Kan juh säg att denna bilen va bättre än den han hade innan.

Denna gången blev de en BMW 528, cabbe, 275hk, V6 m.m. Men tyckte inte om en del saker på bilen.

Men som vanligt bad han om mina råd, så mina tips va att byta ratt, fälgar o stereo...sen skulle den se lite bättre ut. Haha!

Så får se va han gör med den!

Sen efter jag kollat in den bar de av mot Sibylla...på vägen mötte ja upp binis...sen hade vi följe dit.

Käka gjorde vi på Sibylla, sen kom binis på att vi skulle dra te väla efter vi käkat o så blev fallet osså.

Tog oss ut te väla o gick där te de stängde!

Fick ett linne, parfym o lite godis av binis *tack gumman* sen hitta hon en hel del te sig själv! Hehe..Sen begav vi oss hem här igen!

Sen vid 21 somna lillan o binis drog hem.

Sen har ja suttit här okollat tv o nsackat med snutt som tror ja dissat han....

Ja sen har jag väl inte gjort mycke mer...o ska snart sova!

Men ha de gott o Take care!


Poss o Kram

1 kommentarer:

Nettan sa...

Kul med lite shopping på Väla! :D Vill osså shoppa jue *hihi* ;) Tack gumman för att du kommer över o tog lite kaffe med mig. Tack för "råden"! Pussen o kramen till dig o söta Jaz <3