lördag 26 april 2008

*LöRdAg*


Då vart de lördag idag...Brukar vara en trevlig dag, men för min del innebar de att vakna upp med värsta huvudvärken.

Mindre kul..så de va raka vägen till pillerskåpet o stoppa i sig ett par ipren.

Efter några minuter släppte skiten, sen va de bara att klä sig o gå te musse. Jag o jaz skulle vara guider i mina gamla hemtrakter.

Men de roliga va att när vi kom te klippan så hade de stängt p.g.a sjukdom! Hahaha...så de va raka vägen tebax te hbg. Väl hemma så ringde mamma o berätta att hon va på väg o efter hon ringt ringde binis o sa hon ville med idag till Höganäs vårmarkand...så såå blev de!

Mamma o binis kom, sen vad de inom mcdonalds för jag ville ha nåt litet i magen ...så de blev en snackwrap. Faktiskt god enligt mig.

Sen va de hämta ut cash, o tanka bilen...sen bar de av mot Höganäs.

Väl där så mötte jag upp min bror o hans tjej. Fick min data *ÄNTLIGEN*

Sen gick vi vidare på marknaden.

Såklart träffa man på lite folk man kände, varav min storebror o hans fru var en av de, sen maggan o hennes kille. Men såg även lisbeth, martin, helen, eva, liam m.fl men ingen nettan o tomas! (tror inte de såg mig, e väl osynlig som vanligt, haha)

Binis mådde inte bra o mamma hade ont i höften, så de va inga längre rundor för deras del...men de va skönt att få komma ut lite.

Sen fick jaz godis som vanligt...haha! Efter att ha gått igenom hela marknaden så gick vi till en lekplats med jaz o jag gick o mötte upp min lillebror o hans tjej eftersom de hade köpt en försenas present te mamma. Så när ja hittat de gick vi te lekplatsen igen o där satt vi o mös ett tag.

Sen skulle Emelie min polare som flyttat tebax från sthlm komma, men hörde inte ifrån henne förrens vi va tebax i hbg så de böir träff en annan dag.

Hmm, ja annars va de tebax te hbg efter vår mysstund vid gräsmattan o lekparken.

Men mamma skulle inhandla lite på maxi nu när de hade en del billigt eftersom de firar 10års jubileum.

Lillan hade juh somnat på vägen te hbg så binis stanna kvar i bilen medans ja o mamma gick in o handla lite.

Eftersom jag e fattig som en lus blev de inte mycke för pengarna.

Blev lite ost, bröd, mjölk, filé o dricka sen va de färdighandlat för min del. Sen bar de hemmåt.

*skönt* som man brukar säga...borta bra, men hemma bäst!

Sen hemma igen börja jag packa upp..men börja även känna min huvudvärk komma tebax.

Så de va bara att ta sig till pillerskåpet igen.

Knapra i mig ett par piller sen lugna huvudskiten ner sig igen!

Sen efter att jag o syrran snackat lite drog hon hem. Lillan som jag vid de laget försökt lägga några gånger gav sig inte så hon satt med mig här ett tag, men nu vid 21.30 så somna hon äntligen. Ja annars har de inte hänt så mycke mer..snackat med snutt o nettisen.

Så imorn blir de grille med nettisen o tomas nånstans.

Hmm ja de va väl lite i dagens blogg!

Ha de gott o take care!


Poss o Kram

0 kommentarer: