lördag 3 januari 2009

Sorry!












































Nytt år o nya tag e de som gäller!

Har juh inte haft orken att blogga, men ska korta ner de ja glömt att blogga om och av de ja kommer ihåg.

Juldagen var man uppe hos pappa o hälsa på en sväng. Han hade haft de bra fast han hade fått fira jul på sjukhuset. Sen annadag jul var man på ikea med binis o snutt. Asmycke folk. :S

Sen blev de att vi käka på italian house i stan...*mycke gott* *tack binis*

Sen Lördag och söndag var jag i eket o fixa så pappa skulle få komma hem till ett nystädat o möblerat rum. Älskar juh att inreda o ha mig. Så jag var som sagt i eket under tiden snutt var o körde taxi. Binis bjöd även på mcdonalds den dagen.

Sen i måndags vakna jag o snutt tidigt så det blev jordbodalen för oss med gizmo. Gick en bra skogsrunda där, o mysigt va de osså. Det e ett ställe man kan rekommendera vår o sommartid.

Sen i tisdags var vi på bio o kolla på vi hade tur med vädret igen. Skulle egentligen ha sett australia, men de hade blevit nåt fel med bokningen, så om vi skulle se den ändå skulle vi få sitta längst fram, o det e en sak ja inte gör om.

Den var väl helt oki, men kanske inte en film jag hade velat se i första hand, men rolig va den.

Sen i tisadgs fick vi besök av min bror kenneth, annika, nellie o casper. Var jätteskojj att få träffa de. Det var juh ett tag sen man sågs. Man har juh fullt upp alltid så man tänker inte på att åka runt o hälsa på sina nära o kära. *tack för ni kom* Sen på eftermiddagen kom mamma o hämta jaz. Sen efter de blev de att man gjorde sig i ordning för att fira nyår. Blev att vi åkte ner te stan för att kolla fyverkerierna o säga gott nytt år till lite vänner.

Men när vi kom ner där var där juh folk som ville vi skulle vara med de o fira.

Haha, o jag som bara hade mjukiströja på mig. Blev att matte bjöd mig o fredrik på inträde o dricka *tusen tack matte, du e så jäkla snäll*, så de va bara hem o byta om sen ner te stan igen.

Där stanna vi tills de i stort sett stängde.

Sen var de sängen som gällde när man kom hem.

Sen mådde man som man skulle på nyårsdagen *haha* På eftermiddagen hämta man lillan i eket. Sen efter de blev de hem o hämta upp binis som bjöd oss denna dag på österns pärla. *tack binis* skitgott var de. Men det e de på alla ställen vi äter. Jag o binis har juh hunnit testa en hel del ställen. Sen igår blev de en lugn hemmadag med film i soffan o liten ostbricka. Sen idag har man varit ute en sväng med gizmo o jaz så de fått leka av sig. o nu sitter man i bilen på väg till Fredriks syster annalie som fyller år idag! *grattis gumman på din födelsedag*

Så ska fira henne, sen får man se vad som händer.

Skriver mer sen om jag har tid..hehe.

Puss o kram på er o god fortsättning på 2009.

1 kommentarer:

Anonym sa...

ta det lugn i det glatta vädret!