torsdag 22 januari 2009

Jäkla skit..

Ja då får ja väl berätta att min dag har inte varit toppen precis.
Har lovat personer i min närhet att nästa gång jag fick anfall skulle ja ta mig i kragen o kolla upp mina anfall. O idag vakna jag jag upp med den här ihärdiga migränen.
Var väl inget ja tänkte på först utan hade tänkt ja skulle prova ta mig till framtid, men de hela sluta med att i hallen fick ja sån yrsel att de hette duga.
Blev ja la om lillan o där sov vi.
Vid 09.30 drog de värsta kräkningarna igång. Hatar att vara sjuk.
Blev att lillan fick delvis roa sig själv idag, men måste säga att idag har hon varit en ängel.
Inga utbrott mer än när ja inte ville bygga pärlplattor med henne.
Blev att ja försökte få tag på nån som kunde ta jaz under tiden ja tog mig te sjukan, men där va ingen som hade tid eller kunde.
När klockan nästan var 17 så fick ja tag på linda.
Blev att hon tog lillan, sen var de sjukhuset som gällde.
När ja kom dit hade ja turen att komma fram direkt. Blev att ja vänta 10-15 innan jag var undersökt, sen blev de att de la mig i ett vilorum där ja vila 30min. Sen skrev de remiss in till öron, näsa, hals.
Väl där inne blev de lika lång vänte tid, sen fick ja komma in o lägga mig i en vilosal där osså, o där var de samma sak som gällde. Blev att de kolla blodtrycket o tog ett blodprov, sen fick ja vila i 30min. Sen kom de o fråga hur ja mådde... Eftersom jag fortfarade inte mådde bra blev de att de tillkallade läkare som skulle undersöka mig.
Blev en massa konstiga saker hon gjorde för att kolla mina ögon, men enligt henne var de inget fel.
Så blev att jag fick 2 storpiller till sen skulle vi vänta ytterligare 30min o se om ja reagera o blev bättre.
Visst lätta de ...men seg som bare den. Blev att vi hämta upp lillan, inom mcdonalds, sen hem.
O nu sitter man här.
Till dej som brukar dyka in här o som kommentera mitt förra inlägg, tack för du läser o uppskattar att du kommentera!
Du har alldeles rätt...saker o ting kommer lösa sig.
Måste juh även berätta nåt KUL.
Jag ska få bli fadder åt lilla Lukas på alla hjärtans dag! Ser ja verkligen fram emot...
Neh nu ska ja bara förbereda lite inför imorn, sen ska ja sova!
Men ta hand om er!
Puss o Kram

4 kommentarer:

Annika sa...

Konstigt att dem inte hittade vad som orsakar alla anfall. Fick du ingen ny medicin eller nåt? Kul att du ska bli fadder åt lille Lukas. Vi ses imorgon, kramis.

Anonym sa...

Det är inget vidare att vara sjuk! Själv är man ännu inte riktigt 100 sedan influensan.
Krya på dig!
/Tomas

Anonym sa...

Att vara fadder är väldigt speciellt så ta åt dig av äran :)
Nu får vi hoppas att du kommer att utredas ordentligt och få hjälp på något sätt mot din yrsel :) Själv ligger man i maginfluensa så ett besök till födelsedagsbarnet i morgon lär det inte bli ;) Hoppas dock att du får vara frisk på din dag och får trevligt med nära och kära :) Kramis

Anonym sa...

men gumman då, hoppas dom kan hitta varför du får som anfallen, iaf att dom fixar nåt så du slipper de.
massa kramar