onsdag 27 augusti 2008

¤ Pisseväder :( ¤


Ja det e bara förnamnet på vad dagens väder e...
Inget att hurra för precis...
E så trött så jag vet inte vart ja ska ta vägen, men gissar på att det e gårdagens ovila som tar ut sin kraft idag.
Lillsnuttan va inte glad alls när ja lämna dagis idag, ville med hem...
Iofs hade jag inte haft något emot att ha henne hemma o sitta o titta på tv o käka frukost o mysa i soffan under tiden det regnar ute. Men det får vi ta igen senare idag.
Ska hänga upp en maskin tvätt sen blir de väl att jag tar o gör lite kaffe så ja piggnar till.
Sitter även o funderar om jag ska baka nåt idag ....var ett tag sen man gjorde det, o lenas goda kaker igår gjorde inte saken bättre.
Kom även på igår att jag ska på anställningsintervju idag, men har inte lyckats få nån barnvakt :s
När de gäller jobb blir man så deprimerad, man skickar iväg hur många ansökningar som helst, men aldrig nån som hör av sig.
Om man sen ringer de så brukar man få till svar att de ska kolla upp de o höra av sig, men hör de av sig? Nej knappast...
Haha....om man bara hade haft ekonomi att starta nåt eget. Så kul de hade varit.
Men de e nog ett mål jag får ha....att starta eget!
Men har även andra saker jag vill göra....Vill juh läsa till Polis osså.
Men de blir osså svårt när jaz e så liten som hon e....
Då får ja allt vänta nåt år...
Då har ja även en chans att träna till mig, för de krävs juh en hel del kondition för de arbetet.
Neh nu har jag skrevit vad jag ska för denna morgon, men kommer väl fler inlägg under dagen när det e sådant här väder ute.
Take care.
Grattis Feras o Alexandra till er lilla Yosef...söt han va!

Puss o Kram på er alla.

2 kommentarer:

Nenniz sa...

Mmm.. jobbigt med de där jobben :( starta eget vill jag med, meen, får nog fortsätta vara en dröm!!

sofia sa...

hej, ja dom är så dåliga på det att höra av sig, företag-verkligen dåliga! nu ska jag iväg på jobb, tråkigt, här är världens höstväder så man fryser jue...ush jaja. vi ses snart hoppas jag, längesen nu...=(kram