onsdag 20 augusti 2008

~ Onsdag den 20aug ~


Jahapp då vart de onsdag o mitt i veckan.
för er som jobbar e de bara 2 dagar kvar sen e de helg.
Idag var de att gå te dagis vid 9 o lämna jaz, sen va de raka vägen te nettan, där jag lekte med elin under tiden nettan sprang bort på bageriet o köpte nybakta bullar.
Sen när nettan va tebax var de bara att avnjuta en underbar frukost med mina sessor...o gott va de! (nybryggt kaffe o nybkata bullar m tonfiskröran från bageriet* MUMS säger ja bara...
Efter de va avklarat så vart de dax att plocka fram saxen.
Nettan ville ha hjälp med att fixa håret...så det blev lugg på laadyn o klippta toppar...
Blev bara en tunn lugg att börja med så hon vänjer sig, sen fyller vi på den till nästa gång! Hoppas bara pinglan tyckte om de...tyckte de blev fint varfall...
Fast nettan e söt i vadsom.
Sen 12 vart de bara att hämta min lillsnutt på dagis...
Hon e bara så god...skriker mamma o slänger sig runt om halsen när man kommer!
Sen på vägen hem pausa vi ute vid bänken. För idag skulle vi få äran att ha nellie.
Hon e juh så go den ungen.
Men jaz tappa Men som sagt, toa o hallen blev fixade under tiden de lekte.
Sen hoppa ja med in i leken ett tag. Sen rita vi lite o såå.
Sen laga jag ris o köttgryta, men de va inte så poppis hos nellie..hehe.
Sen efter de fortsatte de o leka...o under tiden passa ja på att ta några kort.
Men de roliga va att jaz tog kameran under tiden jag satte mig för att kolla bilddagboken...o visa den för nellie. Sen vet jag inte vart den tog vägen.
För sedan man fråga de busfröna vart kameran va så hette de att den skulle vara under jazmines bamsesäng, men där va den inte...
Så min tid bestod av att leta kamera under tiden de lekte...
O jag tror inte jag har missat en millimeter av den här lägenheten...men utan restultat.
Så ingen bilddagbok nu förrens jag hittat den.
Hoppas bara att jag hittar den snart :s E så tråkigt utan kamera.
Sen vid 5 somna jaz o precis i den vevan ringde även broder o sa att han va på väg, så de va bara att göra nellie redo.
Som ett tack för jag hade passat Nellie fick jag presentkort av de på maxi *tusen tack* de hade ni verkligen inte behövt.
Sen efter de diska ja en omgång o letat ytterligare 7-8 ggr efter kameran, men fortfarande utan resultat.
Sen kom nettan så jag sprang bort en snabbis te maxi o fixa mjölk så jaz kunde få sin oboy.
Sen färga jag håret på nettan, så nu syns luggen bättre....
Riktigt snyggt, men som sagt ...vet inte vad hon själv tycker.
Sen nu har jag nattat jaz o ska sj gå o nanna kudden.
Sen imorn e de lämna jaz på dagis med sällskap av sessorna på andra sidan porten.
Sen efter de ska de bli en snabbiskaffe hos nettan innan hon ska på begravning :(
Nisses begravning (nettans pappa) för er som inte vet de.
Usch, ja fasar för den dagen jag ska på begravning till nån anhörig.
E alltid lika jobbigt.
Hoppas bara det går bra...mina tankar e hos er!
Sen ska jag väl inte göra så mycke annat. Försöka få undan här o så te torsdag o leta efter min kamera ska jag osså göra.
Take care!

love

*zezze*

1 kommentarer:

Nenniz sa...

Är nöjd gumman, thanx love!! Hoppas du hittar din kamera snart :) Pussen