söndag 2 augusti 2009

Jobb o jobb..


Ja det e väl de enda jag gör just nu känns de som.
Var "ledig" i fredags, men hade massa annat på schemat då. (ovanligt, neh!!!)
Lite efter 11 kom nina med lillsessan på besök, så söt hon e!
Sen kom även anna som skulle betala sin tuppeware. Sen halv 12 kom lisbeth med tuppewaresakerna o sen betala hon sin oriflame.
Efter de var de att mysa med emilia en stund.
Blev att de drog innan regnet kom,o vi fortsatte vår färd mot Åstorp.
Där blev de lämna saker sen vidare till eket.
Där blev de lämna saker o snuttan som sakna mormor o morfar.
Sen fortsatte jag o fredde till gotteboet för att inhandla lite gottis.
Därefter blev de skånes fagerhult o oderljunga på schemat.
Fick även busat med lillprinsen en snabbis.
Sen blev de vidare till örkelljunga där freddes mamma o pappa bjöd på mat. (gott)
När man sen var där blev man upprings av en upprörd mormor.
Hon berätta att jaz hade varit duktig o lyckats ta av sprintern på brandsläckaren o trycka ut skum i mamma o deras hall. Oppss!! Så de blev att åka dit efter maten. Sen var de bara att hämta sessan o åka hem.
Sen i lördags var de jobb som gällde. Se när man kom hem hade jag lovat jaz mat o hon vill ha happy meal, så då blev de att man åkte till msdonalds.
Efter de var de att lämna jaz hos musse.
Sen fick vi förfrågan om vi skulle till strippen, vilket vi skulle. Så blev att vi joina lena o fredde o fredde dit.
Sen blev massa skratt ihop till ett på natten, sen begav vi oss hem.
Sen var de upp o jobba söndagen igen. Bara hem o byta om, sen var de iväg o möta upp lena o fredde o jonathan.
Blev att vi käka på ättekullas pizzeria milano? Efter de var de maxi på råå sen hem.
För min del blev de duschen under tiden fredde sprang bort emd en skiva te lena. Sen när jag var klar med duschen var jag bort till lena o hämta min skiva.
Men dröjde inte länge förrens de var en liten sessa som ringde o berätta att hon sakna mamma o ville komma.
Så gick ner till parkeringen o hämta min sessa.
Blev natta henne, som somna direkt i mammas säng. Sen nu sitter man här.
Blir lämna snuttan imorn bitti på dagis. Sen blir de iväg till nina o sessan.
Sen efter de blir de jobb.
Sen hopppas jag verkligen att jag kan ta o varva ner lite. O kanske hinna titta på tv eller spela mitt wii eller nåt. Känns som de var evigheter sen sist.
Neh nu ropar kudden på mig.

Natti!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

lite komiskt tyckte jag det med brandsläckaren du vet det sitter ju i generna..jazz lilla mamma 6 år välte en pulversläckare nedför trappan som satte sig i väggar tapeter möbler m.m. så det var skonsamt denna gång, sådan mor sådan dotter eller? ;))

* Karin * sa...

Det är lika roligt varje gång ni kommer, men hoppas att ni kan stanna lite längre nästa gång. Det var ju otur det där med bransläckaren, men tur ändå att det inte blev värre. Men jag tror inte Jaz gör om det igen, hon såg väldigt olycklig ut efteråt.
kramar
Take care of you