onsdag 19 augusti 2009

En ny dag!

Ja då vart de onsdag idag. Var ledig igår, men knappast ledig från mina sysslor.
Blev tvättat ett par maskiner, o hängt upp de, plockat undan inne på toa o ändrat hyllan där.
Sen blev de en liten utrensning av gamla saker från skafferiet o kylskåpet.
Sen var man o slängde sopor o hämta sessan på dagis.
Där var de överskottsenergi på henne när hon kom hem, så blev att fråga grannen o hennes son omde gick bra att leka en stund.
Men innan vi drog ut blev de en lättare middag för min del.
Sen när vi väl skulle ut, då slumra min sessa till, så blev hon fick ta en powernap på 30min.
Sen var de in o säga de magiska orden jonathan, då titta hon på mig.
Sa att hon kunde ut o leka med han, då blev de fart på henne.
Satt på lekplatsen o vänta, men ingen jonathan, så jaz blev otålig.
Så gick o hämta joathan o lena.
Efter en stund på lekplatsen blev de hem o fortsätta med sysslorna.
Sen på eftermiddagen kom snutt hem så de blev att ställa sig o fixa maten.
Men innan dess kom emelie o jossan o nicole på besök.
Kul med besök! Vara där inte värst länge, men drog vidare efter en timme.
Sen var de en film i dvd o mysa i soffan. Där somna min dotter i famnen.
Blev att jag bar in henne sen kolla vi vidare på tv.
Dröjde sen inte länge förrens nr 2 sov.
Så blev att jag börja släcka ner, men såklart blev de att sessan vakna till.
Hon ville sova hos mamma. Men blev tvärtom.
Så somna i sängen bredvid henne. Idag är de jobb som gäller. Sen hem o fixa vidare.
Skall eventuellt med binis till ikea senare idag. Men de märker vi.
Neh nu skall jag göra lite annat. Men take care.
Pussen o Kramen

1 kommentarer:

Anonym sa...

ja då var det som sagt surströmmingspremiär o det missa du, men jag ringer när det är dags
jag vet du älskar det ;))puzz