torsdag 13 augusti 2009

deprimerad.

Ja de e väl vad jag har blevit nu under tiden jag har varit sjuk.
Har varit dålig nu sen en vecka tebax, så df har inte bloggen varit så aktuell.
I förrgår hade jag så ont i örat så tårarna spruta på mig, o jag brukar ha hög smärttröskel, men de var bara att åka in. Där fick jag en smärre chock när läkaren inne på akuten frågar vilken sida de e jag har tumören på o vilken sida jag har ont. Svaret blev samma sida.
Själv satt jag där i smärtornas land o tänkte vf läkare inte kan säga som de e utan skall använda andra ord.
Men men.
Begav oss in på vårdcentralen bredvid, o där fick jag diagnosen kraftig öroninflammation o sen påpeka hon att jag hade fullt med blåsor, så hon förstod om jag hade de ont.
Men upp till apoteket o handla hem pencellin o lite annat, sen bvar de hem o ta tabletterna.
Somna i ett par timmar, sen vakna jag en stund till.
Sen skulle jag ha varit på jobb igår, men valde att stanna hemma.
Idag e en sån dag jag känner de kluvet, men tänker prova jobba. I värsta fall e de bara för mig att försöka få tag på nån.
Ledig imorn så de blir att vila upp sig.
Sen Jobb lördag o söndag.
Sen för de som e lediga o vill göra nåt med sin familj kan åka till ljungbyhed på deras gammelmarknad eller varför inte bjuvsfestivalen?
Sen för de som älskar ombyggda bilar med mera kan åka o titta i vallåkra på utställningarna där.
Ja de e väl lite av de tipsen ja kan komma med nu under helgen.
Vill bara att allt skall lägga sig. Orkar inte vara dålig längre.
Men men, skall inte klaga för de hjälper juh knappast.
Nu skall jag börja förbereda mig inför jobb. Så ta hand om er !
Poss o Kram

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du blir bättre snart snäckan!! *kramar om* Var himla kul att träffa er igår *saknar* Love you vännen!! Puss puss //Nettan

Annika sa...

Ursäkta mig, tumör?? Har jag missat nåt?? Kramis!!

Anonym sa...

lizze bra att du äntligen gick till doktorn o fått medecin det tar ett par dagar så brukar det börja verka, mammas lilla tös puzz på dig