söndag 9 augusti 2009

Söndag

Ja då vart snart denna helgen osså över.
Var i eket o blev bjöden på mat av mamma o pappa *tack*
Det var jättegott o väldigt mättande.
Sen blev jag småförkyld den dagen, o efter de har de bara gått utför.
Har nu hunnit ha ont i halsen, migrän o feber osså.
Men idag e de bara snuva.
I fredags efter jobb blev de hem o slänga i sig lite medicin o lägga sig en stund.
För att missa strippen var uteslötet. Så när klockan börja närma sig 9 begav vi oss ut.
Efter kvällen tog vi en runda ner till gåsebäck för lillefredde o storfredde skulle ha kaffe, o jag o min fredde drack chockokaffe.
Ja ni läste rätt FREDRIK heter de allihopa. Det skrämmande e att alla e runt 35.
Snacka om att de måste ha varit idebrist på killnamn de året. Hehe!
Efter kaffet begav storfredde o danne sig åt sitt håll. O jag, min fredde o lillfredde tog vår hederliga stadsrunda innan hemfärd.
Men sista sträckan från hälsobacken o hem kunde gått illa. Vi var 3 bilar som blev invinkade precis innan stattenakorset. Opss!! De var snuten.. men tack o lov var de nykterhetskontroll o inte nån fartkontroll.
Om de hade varit de så hade nog alla åkt på sitt körkort.
Sen Lördagen var väl ganska lugn. Blev jobb o hem.
Sen var de bara att dra te biltem där det var corradoträff. Skulle fotat, men när de bara var 4 bilar så begav jag mig te maxi istället o fixa hårfärg.
Sen var de hem o färga håret själv. O de var inte de lättaste kan jag juh säga.
Så de lär jag inte göra om.
Men när de var klart kom snutt hem från sin taxikörning.
Så de var bara att byta om o bege sig.
Skulle möta upp lena, lillfredde o jonathan. Vi skulle åka o äta.
Men de tog en stund innan vi kom iväg, för snuten stod o ville ha uppgifter om en hoj som legat o kört som en galning på cykelstigen o mellan huset alla timmar på dygnet ungefär.
Varfall, efter de prova vi på pizzeria roma, sen blev de stattena för mig o fredde.
Då alla börja bege sig, begav vi oss osså till strippen. Där kom corradogänget, o nu med lite mer bilar.
Sen var de en lugn kväll. Mötte även min lillebror. O ida fick rejsat sin corrado innan den skall säljas. Så de som är intresserade av en ny bil , en svart corrado då kan kolla denna länken. http://www.blocket.se/landskrona/Corrado_VR6_22706165.htm?ca=23_3&w=1
Hmm, ja sen fastna jag framför en film när vi kom hem. Sen blev de sängen.
O nu är man på jobb. Senare idag får ja veta om min sessa kommer hem idag eller imorn.
Även ett besök till lena, lillfredde o jonathan e inbokat efter jobb.
Ja de e väl lite.
O just de: angående lägenheten ni undrar över. Den var skitfin men alldeles för liten o med fel planlösning. Den var i samma antal kvadratmeter som den vi har idag, men den kändes hälften så stor som den vi har nu. Så blir att tacka nej till den lägenheten.

1 kommentarer:

Anonym sa...

hej pluttan hoppas du mår bättre nu, så trevligt med alla "fredrikor" puzz på er ..mojjan