torsdag 20 augusti 2009

Rutiner!?



Ja då vart de Torsdag idag. Alla dagar bara springer iväg.
Det första man märkte när man kom till jobbet idag var att det var en massa barn vid centrumet.
Tanken slog mig då att det är juh idag alla barn börjar skolan igen.
Kul? Ja vissa tycker de säkert är jätte kul medans vissa säkert ville haft lov ett par veckor till.
Men det är osså nu vi alla kommer tillbax till våra rutiner.
Barn skall till dagis eller skola Vi vuxna skall jobba eller gå på de tråkiga mötena på ams.
Tanken slog mig osså, lever vi bäst efter rutiner eller hade livet varit bättre om vi hade fått ta allt i vår egen takt?
Ja de är väl en fråga alla får ställa sig själv.
Satt och läste tidningen o föll för en artikel jag kände på mig var från de området jag bor.
Handla om en tjej på 14 år som åkt in till hbg för att träffa en kille hon mött på en chat på nätet, men de sluta med att de var ett gäng killar som var där, varav 2 våldtog henne.
Tack o lov var hennes vän som var med henne snabb o ringde polisen, men i dagen artikel stod de att de ahde fått släppa de igen.
Tycker bara att dagens ungdomar blir bara värre o värre. Jag personligen skall göra så gott ja kan med min dotter. Men visst kommer hon osså ha sina hyss för sig.
Brukar säga sålänge de inte orsakar skada för andra är de oki med lite hyss, men de skall inte vara nåt som sker var dag!
Man vet juh själv när man var liten, man gömde sig, klippte håret, "råka missa bussen" m.m.
Men men, över till annat.
Vad gjordes igår, hmm.... lämna sessan på dagis, sen blev de iväg till jobb.
Efter jobb blev de inte mycke mer. Lagade mat o mös med familjen.
Jazmine somna igen i min famn i soffan. Men skönt att rutinerna för henne osså kommer in.
Innan kunde man vara vaken halva natten för att hon skulle somna. Men nu sover hon oftast vid 20.30-21.00. *skönt* O istället för att sringa upp 3ggr om natten e de oftats en gång eller inga. Så visst blir de framsteg på den fronten osså.
Igår var alla i säng tidigt för hela bunten var jättetrötta. Sen idag var de samma visa med att lämna sessan på dagis o sen dra te jobb.
Efter jobbet blir de väla o ikea. Skall hjälpa binis med att hitta present till lille max som blir 2år.
Sen blir de hem o laga mat. På menyn står hemmagjord pizza.
Sen imorn skall min sessa till sin pappa. Så kommer vara utan henne i helgen.
Sen imorn hade jag tänkt jag skall pröva göra kålpudding, var ett bra tag sen man gjorde de.
Men man kan juh inte mer än misslyckas på den fronten. haha. Men skall inte vara några problem. Har juh hållt på laga mat i så många år nu, så lite borde ja kunna.
Men de har man väl min mamma att tacka för.
Vi hade juh våra kvällar då vi bruka stå i köket o exprementera med allt.
Men gott blev de! Jag till o med lyckas få pappa att äta wok, vilket i vanliga fall inte ens e aktuellt för honom. Men de sluta osså med att jag fick laga wok i en vecka då de blev väldigt poppis. Sen ville jag inte stå vid spisen på ett tag.
Hehe, men de e minnen man har.
Över till ytterligare nåt annat måste jag bara påpeka vädret idag. Helt underbart juh.
Sol o blå himmel. Men den dyker juh alltid upp när jag e på jobb.
Men som jag läste på fb (facebook), vi som jobbar vi tjänar juh cash, medans de som ligger på playan o är ute slösar. Sen vilket man väljer får man själv avgöra.
O då föredrar jag mitt jobb. För älskar verkligen detta.
Lagom tider o en helt underbar brukare. :)
Neh nu skall jag göra annat. Men ta hand om er o glöm nu inte kommentera! Tack!
Possen o Kramen på er!


3 kommentarer:

Tompamannen sa...

Ja visst är det skönt med fasta rutiner, iaf. när det gäller barnen. Men för en själv så blir det tråkigt i längden. Nu har man jobbat tredje veckan med samma tider, upp klockan 5 på morgonen, och man har redan ledsnat.
Men man ska väl vara tacksam att man har ett jobb att gå till i dagens läge.
Att solen har lyst idag känns! Efter 8,5 timme utomhus i solen så känns det gött att komma hem och sätta sig i skuggan, men det svider lite i skinnet:-)

Hälsa familjen!

Anonym sa...

tack mammas lilla sessa, ring när puddingen ätes nästa gång ;))puzz

Anonym sa...

Just det! Fy f-n vad vacker man är ;))))