onsdag 25 mars 2009

Hur ska jag tolka detta??

Ja ni som följer min blogg vet juh att jag var på magnetröntgen i fredags o hos läkaren i måndags för lite tester med mitt balansorgan.
På väg ut från läkaren i måndags kunde jag inte låta bli att snegla på dataskärmen.
Där hann jag avläsa att de hade delat in höger o vänster öra på skärmen, o sen hann jag även läsa 51% med grön text o till sist 143% med röd text.
För mig e rött nåt negativt i det sammanhanget. Så vill veta vad de står för.
Mer orolig blev jag när jag kom hem idag.
Titta genom posten när jag kommit innanför dörren, och till min stora förvåning hitta jag kallelse från röntgen!
Tänkte direkt att de kanske var papper som kommit för sent eller att de kanske var svar från den röntgen i fredags.
Men så var inte fallet. Utan nu ska jag in på fredag IGEN o göra denna obehagliga magnetröntgen. Hoppas innerligt att jag slipper bli lika dålig som jag blev i fredags. För de e nåt jag inte vill vara med om igen.
Sen var de även telefontid med läkaren på Måndag!
Blir orolig över att de har hittat nåt o därför måste röntga mig igen....
Men samtidigt e de skönt att man blir kontrollerad.
Men om läkaren gör som de gjorde mot mig när jag gick gymnasiet blir jag arg.
Den gången sa läkaren att de bara skulle kolla örat, men i själva verket var de tumör i hjärnan de kolla efter. De fick jag vet först efteråt.
Men nu ska jag inte låta mina tankar flöda iväg...men kan erkänna att jag e orolig.
Men som sagt! Får se vad min läkare säger på Måndag.
Neh nu ska ja gosa med mitt lilla hjärta lite, sen ska hon till sin Pappa. Själv blir de att jag åker till stan o solar en runda.
Take care...
Poss o Kram

3 kommentarer:

Anonym sa...

man ska inte kika på skärmar osv för då oroar man sig ännu mer! Kanske har de rött för vänster och grönt för höger.....

Annika sa...

Förstår att du är orolig men det är säkert inget. Håller tummarna att du inte blir lika dålig som sist. *kramar i massor*

Mammafiia sa...

Men usch gumman, tänk inte så.
Vad som än händer så har du alltid din familj och dina vänner=) Jag finns här för dig, men nu ska vi vara POSITIVA=)
De e skönt ändå att läkarna e nogranna.
Massa Kramar till dig