tisdag 28 oktober 2008

* Tisdag! *


Ja jisses va man har haft fullt upp.

De börjar ta ut sin rätt.

Känner mig som en 70-åring. Stel i leder o e trötter.

Ja annars var de fullt upp igår. Börja med att snutt gick upp en timme tidigare än va han skulle. Hehe...sen va josse, nicole o emelie här.

Så när de vaknat var de frukost som gällde för de o sen packa jaz väska.

De skulle till Malmö o bada på aquakul. Så när de hade gått var de bara att bege sig till dalhem där ja skulle lämna ett papper. Sen på vägen hem var jag inom ica o handla lite till em.

Väl hemma var de bara att städa, diska o torka golven.

Vet de va mer jag hann med , men men...har glömt.

Sen vid 4 ringde svärmor o sa de va på väg, så de va bara att förbereda kaffet.

Sen vid halvfem kom både fredde o svärföräldrarna. Sen blev de att hämta kameran på ica som snutt fått från telia.

Sen efter de kom de som skulle köpa sängramen o nattduksborden, men när de fick se den så var de inte nöjda över nyansen så de blev inget köp där!

Sen efter de va de ner till stan o köpa mat. Eftersom svärföräldrarna var kvar o de hjälpt oss så mycke med bärandet o flytten så bjöd vi de osså på mat.

O på vägen hem hämta vi upp lilla hjärtat som var hemma från malmö.

Hon hade haft kul varfall...*tack emelie*

Sen var de bara att äta o varva ner...

Satt o kolla tv o snacka med mamma o pappa på tele.

Så blir att fira mårten gås hos mamma o pappa.

Sen somna snutt o hjärtat tidigt här i soffan. Sen sov man gott hela natten nästan.

Vakna till några gånger då lillan hosta o ville ha dricka.

Sen vid 8 var de bara att gå upp. Kände mig sleten när ja vakna...men hann inte mer än öppna ögonen förrens man kände alla sakerna man ska hinna med under dagen.

Så de va bara att klä lillan o göra henne redo för dagis.

Klockan nio lämnades jaz och därefter var de bara hem o fixa med allt annat.

La in mina beställningar för oriflame, sen var de bara att göra sig redo för arbetsintervjun man skulle till.

Lite över elva gick man till berga där detta sector alarm ligger....

Ville juh inte komma för sent vilket jag hade en känsla av att jag skulle bli, men som tur var va jag där i tid.

När jag väl hade tagit mig till deras våning var de en ringklockan man skulle ringa på för att de skulle öppna. Men där kom ingen!!

Hmm, hade de glömt mig eller var detta ett fult skämt?

Ringde killen jag skulle möta, men han lät chockad när jag sa att jag skulle på intervju hos han halv tolv. Han sa då att han inte fått den informationen och att han var ledsen att de blevit som de blevit. Sen berätta han osså att han inte bafann sig i helsingborg o kom inte dit förrens torsdag. Så på torsdag lova han att ringa o då skulle vi boka in en annan tid.

Så för min del var de bara att gå hem igen.

Väl hemma var de att fixa med posten som kommit o lite annat.

Sen vid halv 2 ringde briljana o sa att jaz hade vaknat, så de va bara att bege sig till dagis o hämta snuttan. På vägen hem såg vi att camilla hade kommit.

Så de va bara att skynda sig upp.

Väl uppe var de bara att sätta på en kanna kaffe o med sig hade milla semlor. *tusen tack gumman*

För er som inte vet så älskar zezze semlor.

Så de va bara att snacka av sig o fika. Sen vid halv fyra var milla tvungen att åka.

Efter de har man bara suttit här o försökt komma ner i varv. Men de kommer inte vara länge.

För nu har snutt kommit hem från jobb o nu e de massa andra saker som ska göras.

Lite av de som skall göras e att köpa overall till lillan, skor till oss alla, handla hem o fylla på lite här, sen ska räkningarna in, o jag hade tänkt hinna diska undan en runda osså.

Men märker hur mycke ja orkar med idag...

Hade varit skönt med ett varmt bad o kolla lite på tv osså.

Men bloggar sen kanske...


Puss o Kram på er!


*i´m out*

1 kommentarer:

Anonym sa...

Jösses vad du har att stå i. Hoppas att du tänker på att ta lite kvalitetstid själv :)
Semlor, vem älskar inte det ;) Dom är ju sååå goda. Kram Annelie Freddes siss