fredag 4 september 2009

En mammas känsla!

En dag från mitt liv som mamma:
Det svider i mammahjärtat när man lämnar sin sessa på dagis o hon har fullständig panik i ögonen och bara skriker efter en. Att hon kämpar med all kraft för att hålla sig kvar och man får bändra bort händerna för att med ett fejk-leende slänga iväg en slängpuss och försäkra henne att det inte dröjer länge tills mamma kommer o hämtar igen. Sekunden då man låter dörren gå igen bakom ryggen och man ser sin dotter i ögonvrån, vråla efter en med krokodiltårar sprutandes ur ögonen. Och den där paniken i hennes ögon. Den där sekunden är det värsta i livet. Tron om att ens dotter tror man överger henne och känslan i magen som bara får en att falla ihop. Man vill inget annat än att slänga sig på dörren, ta henne i sin famn, pussa på henne och hålla henne sådär jättehårt och bara lukta in hela henne. Men det håller ju inte, skulle bara göra saken såå mycket värre!! 10 minuter senare har hon glömt mig, hon är upptagen med lekar och sina kompisar. Hon har glömt mig o glömt att vara ledsen.Dock utspelar sig inte detta så ofta, meen händer ju nån gång då o då, säkert för alla!!
Just nu är det en sån stund då jag bara vill ha henne i min famn, men av den anledningen att jag saknar henne.
Hon åkte till sin pappi igår, men saknar henne redan.
Min sessa har kommit in i en sån "bra" period nu med massa mys. Ja lite mammig har hon väl blevit, men för mig e de bara kul. För hon var inte så glad för kramas o sånt som liten, så får igen de nu.
För sen lär de bli åt andra hållet igen. Hehe.
Neh nu skall jag snart dra till jobb. Men ha de gott.
Puss o Kram

1 kommentarer:

Anonym sa...

ja det brukar vara så mamma är alltid en bästis även om inte pappa gör nåt fel men det är nog modermjölken tror du inte det? :)) puzz på er mina små töser..mojjan