söndag 20 september 2009

Ambulans

Ja då hade man hjärtat i halsgropen i natt.
Klockan kvart i 4 i morse ringde mobilen.
När jag får samtal vid den tiden har jag inga bra vibbar.
Speciellt när de kommer från en familjemedlem.
Svara varfall och fick veta att pappa var dålig o på väg in med ambulansen.
Med ett bultande hjärta var de bara att resa sig upp och gå ut i köket. Där prata jag med mamma.
Hon berätta att pappa hade varit dålig nu några dagar men att det hade blevit för mycket igårkväll.
Så mamma ville att pappa skulle åka in, men envis som han e ville han sova vidare fast han hade ont i hela kroppen.
Mamma hade ingen ro i kroppen o kolla till pappa i natt o märkte då att han låg o sov med fleecejacka o ytterjacka. Mamma fråga om han frös, o det gjorde han.
Mamma kolla febern o den visa mer än 39.
Så de blev ringa ambulansen.
Så skulle gissa att ambulansen var hos mina föräldrar runt halv 4.
Blev att philip, erika o mamma körde efter. Och i samma veva blev jag uppringd.
Efter samtalet försökte jag sova om, men gick inte värst bra.
Har även haft en dotter som varit uppe en del gånger i natt.
Så här sitter man trötter och skall strax till jobb. Sen efter jobb blir de in till pappa o hälsa på.
Hamna på vån 4 men vilket rum har ja inte fått veta än, men skönt o veta att han är i trygga händer.
Nu pyser jag jag till jobb, men ha de gott allesammans.
Imorn är det freddes 35-års dag, så om ni kommer kan ni väl höra av er så jag vet. Det är öppet för alla.
Poss o Kram

0 kommentarer: