tisdag 16 december 2008

Kul...


Ja då var de ny vecka o nya tag som gäller.

Vakna upp o var svintrött, men de va bara att ta på sig sina lasar o cykla till framtid.

Dagen den ticka på men eftermiddagen var nåt enormt seg, hehe!

Sen var de bara att cykla hem. Väl hemma börja ja känna av migränen så la mig på soffan o kolla tv.

Precis när ja lagt mig till rätta kommer snutt hem. Han va enormt sugen på att baka kanelbullar, så blev att snutt fixa degen o så.

Sen under tiden de jäste skulle han fixa mat. Men när han fick höra hur han skulle göra med stuvning tyckte han de lät för invecklat, så jag valde att trots mitt huvud, så jag gick ut o hjälpte till med maten. Under tiden diska snutt.

Han e så duktig min snuttis, men den energin han har haft på sista tid får en att fundera vad han har i sina pepparkakor eller dricka :P hehe.

Vi käka efter snutt hade diskat, sen låg ja på soffan o kolla tv. Var så trött så ja kunnat somna vilken minut som helst, men kom då på att jag skulle juh till linda med hennes cykel.

Så de va bara att trotsa huvudet igen o bege mig till fredriksdal o lämna cykeln.

O jisses så gla Jazmine blev. Men lika jobbigt att gå därifrån :(

Det e juh trots allt mammas lilla flicka, o så lär de förbli.

Sen var de hem o titta på snutt som baka kanelbullar.

Efter de blev de soffan med alla min program som kommer på måndagen. Fick även smakat ett par kanelbullar som blev jättegoda.

Efter mina program var de sängen som gällde.

Sen idag vakna man av nåt som lät....(har fått veta i efterhand att de var jordbävning)

Sen var de väcka snutt eftersom klockan tickat iväg. Själv ställde ja om klockan eftersom de var idag ja skulle få lite sovmorgon. Skulle inte på arbetsintervjun förrens 10 . Så de va skönt!

MEN...vakna o tänkte...fy va ja sovit länge o tittar på klockan. Höll nästan på att kväva mig själv med mitt andetag :s Klockan var 09.04 o bussen skulle gå 09.21.

Ja jisses så bråttom jag fick! Var bara att slänga på sig lasarna o i skorna o bege sig till bussen.

Men jag hann med bussen o ner till intervjun PRECIS i tid.

Han förklara hur företaget gick till sen börja ja nästan "köra över".

Men han tyckte att jag redan var kvalificierad till jobbet av de han sett o hört så han ville jag skulle prova på att jobba idag. Så i eftermiddag/kväll blir de att jag ska prova på o se hur de går.

Självklart håller jag tummarna på att detta ska gå, men tror inte de ska vara några problem.

Så take care...

Skriver senare ikväll om ja orkar.


Puzz o Kram

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är det för jobb?
Känner allt igen bebisen på bilden!

Anonym sa...

Lycka till gumman! Vad är det för jobb?? //Nettan

Anonym sa...

Jag tror att snutt min bror går på något så en kelt som kärleksrus ;) Inget annat i kakor och dryck . Kul med nytt jobb, lycka till och hoppas att du kommer att trivas :) Kramiz