söndag 14 december 2008

Helg!


Ja då e de väl dax för en liten uppdatering igen.

Kan juh börja med att berätta att i fredags gick ja hem från framtid...o på vägen hem ringer syrran o frågar om ja kan hjälpa henne att fixa håret till hennes julmiddag som skulle med sitt jobb.

Klart jag kunde de....så hon skulle bara på bussen så hon kom snart sa hon.

Väl hemma var de bara att gå ut med lilleman ...

Hann hem o klä av mig innan de ringde på dörren, o de va såklart syrran :)

Så de va bara att sätta henne på plats o på med locktång o plattång.

Hade tyvärr bara 20min på mig, så de var inte mycke jag hann göra. Men lite lockar o så blev de varfall. Sen pös hon iväg till bussen, för hon hade tider hon skulle passa.

Själv satt jag här i min ensamhet o skulle försöka hitta på nåt.

Blev att ja hörde av mig te jaz.

Sen var de meningen att jag skulle ut med lena o gå en sväng, men allt drog ut på tiden så hann inte.

Sen kom snutt hem närmare 21.30.

Så de var att umgås med honom o kolla tv o lite sånt. Sen efter 22 ringde syrran o fråga om vi kunde göra de en tjänst, o de var att köra hennes kollega på jobbet hem till landskrona o sen släppa av henne på vägen. Så de var bara kul enligt mig, för då kom jag ut en sväng varfall.

Så vi klädde oss o drog till wallmans salonger i stan o hämta binis o hennes kollega sandra.

Sen bar de av mot landskrona.

På vägen hem lämna vi av binis o fick cash som tack....sen drog ja o snutt en runda på stan för att kolla läget.

Sen drog vi osså hem. Mös lite i soffan innan vi släckte tv o gick o la oss.

Sen Lördagen var de full fräs sen vi vakna. Börja med att diska o snutt ställde sig o skura badrummet.

Så de va saker överallt här....

Men men...sen ringde syrran som var bakis denna dag o fråga om hon kunde få komma o hälsa på o om jag hade lust att fixa maten om hon fixa sakerna.

Lungt för min del, så hon kom strax därpå. I samma veva bestämde snutt o jag att ta hit mina svärföräldrar på mat, för de var juh ett tag sen de va här.

Så blev fredde ringde o fråga de, o fick till svars att de kom!

Så de va bara att fixa till här o skriva en lista med saker som skulle inhandlas o fixas.

Så de blev att jag o snutt haka på syrran när hon skulle dra.

Blev en sväng inom ica o hämta oriflamesakerna som kommit. Sen blev de dalhem o lämna av binis. Efter de blev de rusta o harald nyborg för mig o fredde. Skulle kolla en slinga som vi inte hittat, men hitta den änligen på harald nyborg.

O eftersom de innan på dagen kommit på tal att vi ska fixa till den lilla gästis blev de att vi skulle inom bbm o kolla lite på deras sortiment, men de hade stängt, så då valde vi att dra till bauhaus i hyllinge för vi skulle ändå inom maxi o handla. Kolla lite o hitta en mosaikplatta som passa perfekt till det. Men ska inhandla de sen.

Sen var de över till maxi...men precis när vi gått in där kommer vi på att de vi behöver e juh typ ägg o massa grönsaker till tacon.

O eftersom de dyrt med grönsaker i vanliga affärer så valde vi att dra till Özen frukt o grönt på söder.

Så vi begav oss dit o inhandla de vi behövde. Men på vägen ut hitta jag mitt hjärta.

Min lilla Jazmine va där osså o skulle handla med musse, linda o robin.

Var juh bara tvungen att mysa med mitt lilla hjärta. ;)

Slutade med att hon ville följa med mamma så de blev att ja plocka med henne hem.

När vi väl va hemma var de bara att börja med allt som skulle fixas...

20min efter att vi kommit hem kom lars o karin. Fredde gick ner för att hjälpa till med lådorna som karin o lars tagit med sig ( freddes gamla barndomslådor ).

Eftersom allt hade blevit så stressat sen vi kom hem hade jag inte hunnit börja på maten.

Men de fick ja se till att börja med. Bjöd på nachostallrik o till efterrätt blev de kladdkaka.

Mellan varven fråga jag jazmine vart hon ville sova o då sa hon till en början hemma hos mig, men efter en stund ändra hon sig o sa att hon ville sova hos pappa o habibi.

Eftersom hon ändrat sig tänkte jag vänta en stund till o se vart hon ville sova.

Så efter 10min fråga jag igen vart hon skulle sova o då blev de pappa o habibi igen.

Så jag ringde musse o sa att jazmine ville sova hemma hos han. Så bestämde att ja skulle lämna jaz efter vi fikat kladdkakan. Passade även på att ringa mormor så jaz fick pratat lite med henne.

Men de var inte den enda ändringen...eller ändring kan ja väl inte påstå men blev uppringd av min lillebror som ville komma o hälsa på.

Så de var bara kul...var längesen han o erika var här.

Men sa inte till han att jag hade svärföräldrarna här....för ville se om han gjorde bort sig denna gången osså. Haha.

Trodde jag skulle hinna klä lillan o lämna henne hos musse innan lippi o erika kom, men så blev de inte.

Jag, karin o jaz stod i hallen o skulle typ precis gå när ringklockan terroriserades.

Haha, men han gjorde inte den tabben som han gjorde sist. (för er som inte vet så öppna philip brevinkastet o skrek o fråga om jag o fredde låg o pirra, när karina,lars, fredde o jag satt vid matbordet o åt) Varfall, lippi o erika kom in så jaz hann säga hejdå...sen begav jag o jaz karin o gizmo oss ut.

Gick mot fredriksdal där vi lämna jaz, sen begav vi oss hem igen.

Väl hemma satt vi o snacka ett tag, sen begav sig piff o puff hem (karin o lars).

Klockan var då 22.

Sen efter en kvart ringde syrran o bad om sin "taxi" igen....så blev att lippi skulle köra henne sen. Kvart i elva drog vi bort till dalhem för att hämta binis hos hennes kusin, sen körde vi hem henne till plantan. Där följde jag o fredde med upp för att hämta lite saker.

Sen valde lippi, erika o jag att vi skulle ta med fredde på en av våra turer som vi brukar göra.

Så stack bort på råå på nakenbadet o kolla. Blev att vi hoppa av o gick ner på stranden o ut på bryggan...men säger bara jisses så kallt de var o som de blåste!

Hehe, blev nästan så man blåste av när man skulle gå tillbax in på straden.

Körde sen vidare hem där jag o fredde hoppa av sen fortsatte lippi o erika till eket.

Bleva tt vi satte oss i soffan o kolla lite tv innan de blev sängen för oss.

Sen idag blev de sovmorgon igen :) skönt! Va längesen man fick de sådär 2dagar på raken.

Snutten han har nog raketbränsle i röven för de e fasiken vad han springer här o pysslar. Diskat har han gjort o plockat lådor från kontoret så här har hänt lite. *duktig snutt ja har ;)*

Själv så e jag helt seg, o lär väl få min raketbränsle senare. E juh trots allt en kvällsmänniska och det är juh då jag får min ork o kraft.

Ska senare idag iväg till svärföräldrana på mat, sen stannar jag där under tiden snutt ska köra en kort taxirunda. Sen blir de väl hem o förbereda inför morgondagen misstänker jag.

Sen på Tisdag ska jag på arbetsintervju på Gåsebäck, så får se hur de går.

Ja sen på tisdag ska pappa läggas in o sen på onsdag ska han opereras :S o det är även Andre o Philips 22års dag, men även kusin johans födelsedag. Så där e en del som kommer hända de närmsta dagarna.

Neh nu får jag vara lite social med min snutt osså. Kan juh inte sitta här o blogga.

Men har fått höra att det har blevit långa inlägg, men de e för att spara era öron :P haha..

Så skriver av mig det istället.

Snart jul osså ;)

Puss o Kram på er alla o var rädda om er där ute!

/ zezze <3

1 kommentarer:

Anonym sa...

Håller tummarna för dig ang intervjun. Raketbränsle hehehe det måste vara något nytt fredde fått i sig som ger sådan energi ;) hihihi. Förstår att ni inte har så mycket ledig tid. Se oxå till att ta lite "bara vara tid" tillsammans för att kunna ladda batterierna om du förstår vad jag menar :) Kramis