torsdag 25 december 2008

Juldagen / julafton m.m.









Ja då har man inte bloggat på några dagar.

Börja med att i måndags morse vakna jag o mådde skitdåligt...

Hade migrän o mådde illa. Så tog tabletter o la mig igen.

När klockan ringde strax därpå var ja inte människa nånstans.

Ville sova vidare, men fredrik påpeka att de inte var många dagar kvar o att jag skulle gå ändå.

Så de va bara upp o klä sig!

Fredrik körde mig till framtid sen var de praktik till 4.

Efter de var de raka vägen ut o julhandla.

Blev en del klappar, men tyvärr inte alla.

Sen var de en lugn hemmakväll för mig o snutt.

Sen tisdagen var de stress från första minuten man gick upp.

Blev att man klädde på sig o sen körde fredde mig te framtid.

Där blev de någon timmes arbete, sen sluta vi vid middag. Därefter kom snutten o hämta mig, sen var de hem o slå in de julklappen till pappa, sen blev de stan o fixa lite där.

Efter de hämta vi upp binis som haka på till familia, city gross med fler ställen.

Sen efter de blev de lämna henne på knutpunkten o jag o snutt drog te sjukhuset för att lämna en liten jul-en till pappa o par klappar, men även en bingolott som han tjatat om.

Så vi satt där o snacka en timme sen drog vi vidare hem för att fixa här.

Klockan ticka iväg o kom inte i säng förrens vid midnatt.

Sen var de julafton! Även theresias födelsedag! (fredriks lillasyster) *Grattis pinglan*

Vakna tyvärr upp denna morgon oss med migrän o illamående. Så gick upp för att ta tabletter o lägga mig igen.

Men blev inte länge de vara...kom juh på att de MASSOR kvar att göra.

Så de va på med lasarna, sen var de bege sig ut o fixa de sista.

Väla hade stängt så fick bli familia och maxi.

Men säger bara jisses med folk de va ute. Efter nån timme så var de dax att hämta hjärtat från sin pappi.

Sen efter de var de hem o slå in de sista julklapparna. Vid ett kom mamma o en av mina småbröder för att byta julklappar.

Efter de var de bara att klä sig o packa ihop oss.

Sen begav vi oss mot ö-a där vi skulle byta julklappar med snuttens föräldrar osså.

Sen begav vi oss mot Åsljunga där vi skulle fira julen hos fredrik syster.

När vi kom dit var redan större delen av hans släkt där!

Vi hälsa o satte oss sen i soffan. Därefter var de glögg o kaka o sitta o snacka av sig ett tag.

Sen var de dax för tomten att komma. O jisses som barnen blev uppspelta :P de sötnötterna.

Efter tomten var de dax för maten. Riktigt gott va de!

Sen var de dax för soffan ett tag till.

Då kände jag hur min migrän kom smygandes igen.

Blev att jag gick ut i friska luften ett tag för att se om mina spänningar i huvudet släppte, men de gjorde de inte.

Sen var de dax för tärningsleken...o säger bara att jisses så roligt de va.

Borde fler testa.

Efter de satte jag mig i soffan igen o gosa med lille colin.

Den lille charmören..hehe, skulle kunna äta upp han.

Sen blev de att jag kände mitt illamående o flimmer för ögonen komma.

Mådde inte jättebra just då, men ville inte förstöra nåt så satt där o försökte fokusera mig på att se pigg ut.

Efter en stund var de dax för kaffe...vilket ja inte kunde få ner nåt av nästan. :(

Då börja jag själv fatta att jag inte var i nåt bra skick.

Blev att snutt fråga mig om vi skulle åka hem, vilket jag just då såg fram emot.

Blev att vi packa ihop oss o packa in oss i bilen.

Men blev att jag fick hoppa av bilen innan vi var hemma o spy.

Sen slockna jag till i bilen. Stackart snutten som fick sitta där helt tyst i bilen, för lillsnuttan somna osså till *förlåt*

Var inte meningen att de skulle sluta så...snutt berätta att de hade skyndat på de hela för att ja inte mådde bra *förlår alla*.

Så när vi var hemma var de bara att klä av sig, borsta tänderna, öppna klapparna o lägga sig.

Sen somna ja snabbt.

Vakna upp o kände fortfarande av anfallet, så tog tabletter och nu känner jag mig bättre.

Blev att hjärtat fick öppnat en hel del av sina klappar idag istället, vilket hon tyckte var jättekul.

Sen vill jag även tacka ALLA vi fått klappar av. Jättefina saker har vi fått. *tack alla*

Sen har vi bara tagit de lungt idag och plockat undan lite här.

Var meningen att vi skulle åkt till mammi idag, men tar de en annan dag.

Ska försöka att göra en liten blogg ikväll osså.

Puss o kram på er alla o god fortsättning på julen.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja då va vi alltså fler som va dåliga i jul. Hoppas du mår bättre nu.
Tack för grattiset!
Kram

Anonym sa...

Fy så trist att du blev dålig, tyckte så synd om dig och du behöver absolut inte be om ursäkt. Jättekul att träffas och att få träffa den lilla. Kramis och på återseende.