fredag 19 juni 2009

Midsommarafton!


Ja då vart de Fredag o midsommarafton.
Morgonen började med att snutt gick o handla frukostbullar under tiden jag fixa här hemma.
Sen blev de frukost o att vi satt o snacka om allt o inget!
Sen blev de till att packa ihop ett ombyte plus de kläderna lillan skulle ha på sig idag.
Sen bar de av mot min dotter som befann sig hemma hos sin pappa.
Där lämna jag ombytet snabbt o fortsatte till en som skulle fixa mina naglar.
Väl hemma hos denna tjejen fick jag mina naglar fixade till ett billigt pris.
Sen var de bara inom o hämta jaz när jag var klar. Men de som var mindre kul var att de hade börjat åska o pisseregna, så bad snutt komma o hämta oss på fredriksdal.
Sen var de maxi nästa o hem om o hämta lite saker...sen var de eket som gällde.
När vi kom dit trodde jag linda o krille redan skulle vara där, men de var de inte.
Blev att jag hjälpte mamma med maten..sen ville mamma att jag skulle ringa brorsan o fråga om de var på G vid halv fem. De var på G...så blev att jag o snutt satt o spela lite spel under tiden.
Sen kom de...
Blev att vi grilla o lite annat o kan juh säga att man blev juh kraftig mätt!
De hela blev lite olyckligt då pappa fick sockerfall o fick ta insulin o massa annat för att bli bra, mamma hade jätteont o fick lägga sig ner en stund för att orka, o linda blev jättedålig i magen o börja må illa...
Så de blev en lugn midsommar...hade tänkt göra kransar, spela lite o dricka gott med lite snacks...men mestadels av de sakerna fick man hoppa över.
Då jaz börja bli odräglig o övertrött valde vi osså att bege oss hem. Sen nu sitter man här med datan i sitt knä och tv på. Men har en känsla av att de inte blir så länge till.
Man e ändå ganska trött.
Imorn skall jaz med sin pappa en stund, så får se vad som händer för mig o snutt. Om de blir en åktur för oss eller om de blir att vi sitter hemma.
Glad midsommar alla o god fortsättning...


3 kommentarer:

* Karin * sa...

Glad fortsättning på Midsommar!
Vi blev inte heller så sena hem, det började att ösregna och åska över Åsljunga. Så vi beslutade att dra oss hem åt innan det tog i riktigt. Men var oxå lite trött efter en lång arbetsdag. Ha det bra, vi ses ju på Söndag över en bit mat, samt att vi skall sy linnet till dig.
Kramar Karin

Anonym sa...

Kul o fixa naglarna! Vart fixa du dem? Pris? Miss you babe <3 //Nettan

Anonym sa...

Synd att man skall behöva ha så ont men vad gör man jag hade ju planerat så mycket mer men vi får ta igen det sen..puzz o tack för hjälpen..mamma