måndag 29 juni 2009

i need a break!
















Säger bara att fy fan vad slut jag e i kroppen.
Börja med att i fredags morse var de upp tidigt o ner till flyinge där de bjöds på kaffe o nybakta kanelbullar, gott! *tack hasse o carina*
Sen bar de av mot center syd! Där hitta jag 3 plagg eller tunikor som jag skulle välja mellan till bröllopet.
Var enormt stressad då jag skulle vara på jobb 14.00. Klockan var då 13.28 när vi begav oss från löddeköpinge.
Sen efter jobb var de hem o förbereda inför lördagen. Sen blev de pizza från stan o senare strippen med tobbe.
Var hemma lite efter 2, sen var de raka vägen i säng.
Sen var de upp vid 9 igen o klä sig. Blev en runda till Åstorp o marknaden först då skor skulle införskaffas till bröllopet vi skulle på.
Hitta såklart inte de ståndet jag var ute efter, så de blev att köra till väla.
Där mötte vi upp Karin o Lars(svärföräldrarna) för fika o gå en runda inne på väla.
Men hitta inga skor där heller, så vi beslöt oss för att ta en sista chansning på sko punkten.
Hitta även bröllopspresenten på väla.
Inne på skopunkten blev de att jag hitta ett par skor så de var bara att köpa de o hem o byta om.
Klockan ticka på så de var dax att bege sig. Var även inom jaz o lämna hennes sandaler innan vi åkte till bröllopet.
Tack o lov så var vi i tid för en gångs skull. Efter bröllopet i Västra Torup blev de att vi begav oss till hässleholmsgården där maten o mottagningen skulle hållas.
Allt var jättefint o så..o maten var supergod!
Sen blev de att vi begav oss vid 23.00 till hbg.
Stack bortom strippen då de skulle vara sista kvällen innan de förstör den vägen osså :(
Men hann dit lagom till polisen kom! Så blev att vi stod o snacka med philip o erika en stund.
Sen blev de den vanliga nattrundan innan de var dax för sängen!
Blev att man somna gott, men upp tidigt igen på Söndagen!
Var bara att klä på sig o bege sig denna dag osså..denna gången mot hässleholm o hässleholmsgården.
De skulle nämligen ha frukostbuffé o presentöppning denna dag.
Blev att vi tog lite bilder o var med till de öppnat sista paketet sen begav vi oss.
Raka spåret mot hbg o maxi där vi inhandla lite fika.
Sen var de hem o fixa kaffe som vi skulle ha med på hembygdgården i ä-holm.
Men precis när vi står o håller på här terras jag av jobbnumret.
Svara o fick veta átt den nya vikarien glömt nyckeln så hon kom inte in, och jag var den ende som bodde nära o kunde.
Så blev att jag fick sticka bort med nyckeln fast jag inte hade tid till de.
Men sen var de bara att fixa de sista o hämta jaz och sen bege sig till ä-holm.
Blev att vi blev försenade 30min så ville inte gå o störa de andra. Men snacka med några mammor. Men vi gick o kolla djuren, åt glass o jaz fick sitt ansikte målat.
Träffade även svägerskans lilalsyster malin o hennes kille i parken.
Blev även att vi gick en runda ner till Rönne å och titta lite. Precis då kom laxen båten o la till.
Fortsatte sen ut till sibirien där vi tog picknic. Gick sedan ut o la oss på playan en stund. Fredde, gizmo o jaz de bada osså lite.
Men badkruka som jag e så höll jag mig på playan lite o brassa.
Stack sen därifrån till hbg o binis för att hämta upp henne.
Hon bjöd oss på mat på wokman! Jättegott! *tack binis*
Sen efter de blev de en tur till sofierokiosken där hon bjöd på efterrätt som blev glass för oss alla.
Sen var de bara att köra hem binis, och för oss blev det osså hem!
Trötta o sletna blev de sängen ganska snabbt.
Sov underbart tills jag fick en armbåge rakt i ryggen mellan skulderbladen.
Aj som fan! men knep igen o putta till fredde...blev lite si o så med sovandet tills idag. När jazmine sa att jag var tvungen att gå upp var varken min rygg eller huvud med på noterna.
Börja viak tvätt sen var de bara att underhålla lillan som hade sina måsten.
Efter några timmar med trots gav jag upp...blev att vi la oss o vila middag, o vakna av att fredde kommer hem o gapar, o frågar vad jag har gjort idag!
Sa att de blev inget gjort med jazmine skrikandes runt föttera o att jag inte mått bra.
Sen var de att gå upp o svara i mobilen som ringde. Då vart de philip o mamma som var här i närheten.
Min lillebror hade fått sålt sin saab o nu köpt en mazda 323F från granngatan.
Så de kom förbi o visa den.
Blev att vi satt o softa en stund.
Sen ringde binis o fråga vad vi gjorde. Sa att fredde hade planer på att dra till väla, så hon kom o haka på.
Drog till väla hela högen utom lippi. Han hade dragit hem efter han visat bilen, men mamma var med.
Sen blev de att vi gick där o strosa ett tag. Sen bagav sig mamma hem, hon ville se bingot när de börja.
Vi begav oss till maxi där jag skulle handla mjölk, men de blev såklart mer! O binis tog bussen därifrån o hem.
Väl hemma blev de fredde som fixa maten som blev taco, då jag av nån anledning skaka i hela kroppen. Orka knappt gå upp för trappen, kändes som benen skulle vika sig under mig.
Sen blev de badet för jaz efter maten o nu sitter man här helt slut.
Imorn blir de fixa inför onsdag då jag o snutt drar till oslo med båten.
Kan juh säga att i denna stund känns de välbehövligt.
Neh nu skall jag sova men ha de gott!

Take care!







1 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas ni får det underbart i Oslo gumman!! *pussen* //Nettan