måndag 25 maj 2009

Otursvecka!?

Ja denna veckan som har gått har varit mindre kul för min del om jag själv får tycka vad jag vill.
Allt har bara gått emot mig, o allt jag har planerat har bara gått åt pipsvängen.
Men nu e det ny vecka o jag hoppas innerligt att de kommer gå bättre.
Anledningen till att jag inte bloggat n på ett tag e som sagt motgångar o har därför inte haft nån lust eller ro till att skriva.
Har velat lägga upp lite bilder ett tag , men hittar inte sladden te kameran. Men den skall hittas.
Kan berätta att i torsdags fick jag mitt hår fixat. Så nu e de kortare o med 2 färger.
Känner mig lite osäker än, men jag kommer nog vänja mig.
Tusen tack för den dagen binis.
Sen i fredags jobba jag, sen efter jobb blev de te ö-a en sväng.
Skulle ut denna kväll, men så blev de såklart inte.
Sen på Lördagen skulle jag vara på ö-a dagarna o rock i dalen på kvällen, men 10min innan bussen skall gå ringer musse o frågar om ja kan ta lillan.
Så de var bara för han att ta lillan o slänga sig i bilen o komma o lämna henne.
Precis när han lämnat henne o kört kom bussen.
Sen bar de av mot eket en sväng, sen var de ö-a med lillan så hon fick åka lite karuseller m.m.
På eftermiddagen kom snutt o då drog vi te eket.
Satt där o fika lite, o då ringde telen.
Hade glömt att jag skulle te ö-a med ida. Men nu hade jag lillan, så satt där o fundera ett bra tag innan min underbara snutt sa att han kunde ta lillan om jag vill gå på de med ida.
Så de blev att binis, fredde o lillan åkte hem. Tack älskling för du ställde upp!
Så när de åkt sa jag själv hejdå te mamma o pappa o begav mig te ida o anna.
Där var lilla elliott med. Så söt! Snart 2mån blir han.
Så böev lite bebismys innan annan o ida bjöd på mat. Grillade fetaostbiffar, med sallad, klyftpotatis o bearnaisesås. Skitgott! Sen blev de även efterrätt på de.
Sen gjorde vi oss klara o drog te byn.
Vänta in pontus som ida skulle träffa där sen gick vi te rock i dalen.
Träffade då på massa gamla bekanta o även mina småbröder. haha!
Den ena var juh inte speciellt nykter o den andra stod med sina vänner o snacka.
Väl framme i dalen fällde vi ut filten ida hade med sig, sen satt vi där.
Waterdog var inte några höjdare för min del, men sen kom juh waid.
Hehe...lilla ö-a bandet.
Men kul att de gått framåt för de.
Efter konserten var de bara att bege sig hem. Så vart hemm vid 2 o somna gott.
Sen vart de upp igen 09.30. Gjorde oss klara för hade lovat min lilla familj tosselilla idag.
De hade öppningserbjudande o barnens dag så ville ge nåt te lillan.
Så väl framme var de bara att gå in. Men tyvärr börja de regna så där gick man i en timme med regn o rusk. Men man dör som sagt inte av lite regn.
Blev att de börja spricka upp så vi fortsatte vår dag med lek, karuseller, kolla djuren m.m.
Det enda vi undvek där var badet, de får gärna vänta tills de e lite varmare.
Men annars kan jag väl säga att det var en toppendag igår.
Nu ser jag att klockan tickat iväg här o jag känner mig lite stressad, skall juh te jobb!
Men kommer skriva av mig mer sen. O hoppas ni haft en bra helg alla.
Poss o Kram på er!

0 kommentarer: