fredag 2 maj 2008

*Torsdag*


Ja då får ja uppdatera mig lite.

Igår torsdag va en lugn o rolig dag...


Börja med att lillan vakna vid halv 9, så va skönt att få lite sovmorgon.

Sen blev de frukost för vår del...


Efter frukosten satt ja o fixa lite här, sen hörde binis av sig o fråga om vi va vakna.

Svara med att vi var vakna, sen ringde hon...


Efter samtalet bagav sig binis hit o vi börja klä på oss. I samma veva fick ja sms av Musse som fråga va jag o jaz skulle göra.

Han o linda fråga om ja o jaz ville grilla med de...men sa att ja skulle ut med binis, men han tyckte hon osså skulle haka på...så de va bara att fråga binis va hon ville.


Så för våran del va de att bege oss till stan där de vänta på oss.


Väl framme så va de bara att gå in på özen allfrukt o handla.


Handla de sakerna vi behövde, sen va de bara att bege sig hem o börja grilla.


Lillan som inte vilat nån middag fick vila under tiden vi grilla o fixa med maten.


Efter maten va klar käka vi o sen skulle ja o jaz te stan o kolla alla karusellerna m.m.


Men sluta med att Musse pensionären skulle sova o linda o robin haka med ner till stan.


När vi kom ner stod binis o vänta på oss, för hon hade åkt ner i förväg o kolla så där va öppet m.m.


Med sig hade hon nybakta munkr som vi såg till att få i oss :P


Hehe, smarrigt värre juh!


Efter de gick vi en runda på tivolit, sen kolla vi marknadsstånden som va kvar.


Stötte även på Macki o bashir som e musses bröder.


Sen stod vi o snacka lite med de...sen mötte vi på en en bekant till mig..de visa sig att matilda ska ha barn o hade 1½mån kvar...kul!


Sen gick vi där o chilla...gick även te banken o hämta cash!


Sen fick jaz spela lite o vinna gosedjur, så de blev nåt nytt gosedjur o hawaiihalsband.


Jag o linda passa på att unna oss en tur med karusellen spiderman eller va de nu kallar den.


Såg inte ut att vara nån höjdare, men eftersom varken jag eller linda hade testat den så va de juh dax att prova den.


Riktigt kul va de! Kändes mer att åka den än va ja trodde.


Sen ringde även min mamma o berätta att hon hade pratat med nån som jag inte pratat med på mååååånga år.


Klart man blir nyfiken så fråga vem, men fick ett mobilnummer upprabblat.


Oki..så ja skulle kunna de mobnr mena min mamma...men jag hade 2 i huvudet som ja gissa på...


Varav de ena va rätt!


Haha, ganska kul att ett ex hör av sig efter sååå många år...o nu snackar ja om typ 7-8 tebax minst.


Varfall...sen fortsatte vi en runda runt tiovoli m.m. sen begav vi oss hem.


Väl hemma va de bara att göra jaz klar, sen gick hon o la sig o titta på Bamse.


Själv så satt jag o binis o tog oss varsin munk..o snacka lite m.m.


Sen vid 21 va binis helt slut så hon tog bussen hem o ja kolla jaz. Då hade hon nästan somnat, så de va bara att bädda om henne o släcka tv´n.


Sen somna hon som en stock. o ja börja plocka lite här.


Eftersom ja inte hade nåt viktigt för mig skrev ja ett sms o fråga mitt ex hur de va med han o hur de kom sig att han hade hört av sig o vart han hade fått numret ifrån?


Men de hela sluta med att vi snacka i 4h på telen. Sen somna ja så trött jag va!


Sen vid halv 8 idag va de bara att asa sig upp när lillsnuttan kom in....


Sen efter de har man hunnit prata med lite folk. O nu e binis på väg hit.


Så blir att softa o packa jaz väska som ska till sin pappa idag. Sen imorn vet jag att hon ska till Liseberg o åka massa karuseller. *avis*


Ja själv ska man bara softa med binis, sen kanske de blir en vända te Danmark osså.


De märker man, sen e de att hämta tomten på knutan ikväll.


Take care!


Skriver mer sen..


Poss o Kram på er alla <3

0 kommentarer: