måndag 26 maj 2008

*Arg*


Ja då vart de Måndag igen o e ny vecka...
Har haft en skitrolig o mysig helg...
Börja med att mamma kom i Lördags förmiddag. Vi drog te Pang i hyllinge o kolla in den affären.
Var inte så mycke att inhandla. Så drog vidare till Väla området.
Inhandla present till thomas, sen va de inom Rusta o köpte vattenpistoler som nettan skickat i bud med mig.
Sen bar de hemmåt o fixa allt. Packade min väska till Lomma sen va de bara att köra o hämta nettan på Dalhem.
När vi hämtat nettan blev de en runda inom Ättekulla o möta upp brorsan som varit i Malmö o köpt bil. Han hade köpt sig en VW golf vr6 med lätt styling på...men riktigt fin va den.
Efter titten på bilen blev de raka vägen ner till Lomma o Thomas.
När vi kom fram satt han på balkongen o softa.
Kolla läget o så för va juh första gången jag va i den hålan ...hehe.
Men va ett lugnt o mysigt ställe.
Satt en stund o snacka o kolla tv sen bar de iväg till Lommas strand. Där satt vi o mös ett tag till solen gått ner..*ni 2 e guld värda*..sen bar de hem till Thomas igen.
Där blev de mat för nettan började känna av matsuget..
De stod Taco´s på menyn o jisses så gott de va. *mums o tack för maten*
Sen efter de blev de massa mys igen ;) hehe...o så fortsatte kvällen o kul va de ...*dansbandskareoke* eller nåt i liknande stil.
Kom i säng gjorde vi runt 4...sen va de bara att sova. Men kan juh säga att prenumenera inte på sydsvenskan om ni bor där nere för den e juh lika tjock som bibeln nästan och låter som den ska riva hela byggnaden när den dunstar in genom brevinkastet.
Efter vi vaknat vid 10.30 var det bara att piggna till o käka frukost.
Efter de satt vi o snacka lite innan de va dax för mig o nettan o packa ihop oss o bege oss te hbg igen. Thomas följde oss till bussen sen var vi på väg...
Väl framme i Lund var det typ 30min till vårt tåg skulle gå.
Blev att vi gick en runda o hamna till sist på burger king o köpte med oss vars en glass.
Efter de gick vi till stationen o vänta på perrongen.
Sen kom tåget o förde oss vidare till hbg. Hemma i hbg var det bara att hoppa på nästa färdmedel...bussen!
Väl hemma hade mamma lagt lillan för middag, men inte hunnit somna...hon fick juh syn på mig o kom springandes.
Värsta pussen o kramen fick man o en jättefin morsdag blomma.
Sen avslöja även Jazmine att de bakat en tårta ;) vilket mamma "mormor" sa att de skulle hon juh inte avslöjat än..men men.
Käka o sånt...sen va pappa o brorsan osså på g.
Min andre lillebror va ute o flängde nånstans, o mina äldre bröder palla inte att ta sig hit så de ska fira mamma nästa helg.
Sen efter de kommit fika vi o gav mamma sin present som blev en blomma o middag på båtarna med pappa.
Sen blev de för min o jaz del att sitta hemma o mysa.
Emelie kom vid 6 snåret o höll oss sällskap.
Har alltid lika kul när hon e här. Sen va de bara myskväll för oss.
Sen idag va man så jäkla seg när man vakna...blev juh inte bättre av att de regna ute :(
Men men...jag o nettan gick med våra sessor te dagis, sen gick vi till kondiset o köpte med oss frukost hit.
Sen satt vi här o fika o snacka av oss...sen efter de hade juh klockan hunnit bli 12.
Emelie skulle till stan så hon tog med sig saker så de bara va för henne att ta bussen med jaz efter dagiset.
Nettan drog osså i samma veva. Sen va de för min del hem o fixa här.
Men under tiden jag står här o fixar får jag ett sms från musse vilket inte gjorde mig på bra humör alls.
Fick veta att han ska ha jaz nu under sommaren o han trodde han kunde ta alla cash som har med jaz o göra.
Orolig som jag blev, var ja tvungen at ringa försäkringskassan o f¨råga vilka regler de e som gäller när pappan ska ta ut pappaledighet o sånt.
Men fick till svar att han har inte rätt till ett öre av de cashen, sen kan man göra ett avdrag från underhållsbidraget för saker han lagt ut under tiden han haft henne, men då ska de finnas kvitto på sakerna o de får inte överstiga den summan som de ger ut i vanliga fall.
Så de beskedet lugna juh mig en del...men fan så arg ja blev när han sa att han inte tänker hålla sig till det schemat som vi upprättat i sommar.
Så som de ser ut nu så kommer jag bara få träffa min dotter varannan helg i sommar :(
O det vill jag verkligen inte.
Varfall....ska bli kul o se vart denna skiten kommer sluta, men hoppas såklart på min fördel för kan inte vara utan min dotter.
Annars kommer de bli en lugn dag tror jag.
Vet varfall att det kommer bli ams nu i veckan.
Även att jag o anna ska vara ute på stan på Torsdag o dela ut flyers till vår kampanj, så hoppas de kommer ge nåt!
Så sååå e de...
Neh nu ska jag ta tag i disken, sen ska jag i badet o efter de ska jag springa o hämta sakerna från Oriflame.
Take care o ha de gott...

Possen o Kramen <3

4 kommentarer:

Nettan sa...

Tack för trevlig frukoststund idag!! o kul att du var med i Lomma i lördags ;) Hoppas det ordnar sig med sommaren!! Kraaam

Thomas sa...

Tack för en mysig lördag. Kul att du vill vara med i vår gemenskap. Rolit som tusan hade vi och lika rolit ska vi ha på fredag. Massa grill och mys, Höres bruden

Linda sa...

Det handlade inte om att inte palla, det handlade om tiden inte räckte till. Kommer man ifrån Perstorp vid 15 så är man i Hbg lite innan 16, ska då en fru vara på ett ställe klockan 18 i Perstorp, så får man nästan köra så fort man anlänt till Hbg. Så det så! =)

Anonym sa...

kul å höra om din kalas å du hade jätte skoj..!! du är en stark tjej så glöm inte det...!! hoppas allt löser sig med muse om jez....!!
Föresten snygg Hair Stile.. smile
precis lika snygg som du... smile..