lördag 3 maj 2008

* Oväntat besök*

Ja då vart de Lördag idag...Har juh hänt en hel del på ett dygn ungefär.
Börja med att jaz vakna igår tidigt, sen va de typ full rulle hela dagen.
Sen ja lämnat jaz vid 3 drog jag o binis till Engelbrektsboden. Va meningen ja skulle införskaffat mig en tröja som ja sett o en väst. Men sen när ja väl stod där så kännde ja att ja skulle nog inte ha någon större nytta av de ja skulle handla så då tyckte ja de va bättre att låta bli.
Så de va binis som gjorde de stor inköpen istället...haha. Efter de begav vi oss upp på berga allén o stack inom statoil. Där köpte vi oss varsin glass o lite annat o satte oss utanför på bänken.
Under tiden vi sitter där kläcker binis av sig att hon e skithungrig o att vi skulle dra te stan o käka. Men de va juh inte vilket ställe som helst hon ville käka på!
De va foundue resturangen oasen som binis ville äta på.
Men sa te binis att riktigt i den prisklassen hade ja inte cash te att äta...men då sa hon att ja skulle vara tyst för jag skulle ändå inte betala nåt.
Så de va bara att vara tyst! Vi begav oss till bussen men på vägen dit upptäckte jag att de börja bli kyligt, o binis ville inte springa runt i stan med kassen hon hade.
Så vi bestämde att vi skulle gå inom mig o hämta min jacka o hon lämna kassen.
Så de gjorde vi...men kom på att när ja va hemma så hade ja glömt att hämta ut mina saker från oriflame. Så de var att springa en snabbis dit o hämta ut det sen hem igen.
Så binis fick även sina saker som hon hade beställt.
Efter de va vi klara o begav oss te stan. När vi kom till oasen blev vi fundersamma eftersom de såg fullsmockat ut...så misstänkte kanske att vi skulle ringa o förboka, men de va juh lite sent nu....så där gick vi fram o tebax o såg dumma ut..men fick syn på ett bord som stod ledigt...så vi gick in o fick ett bord.
Till vår meny valde vi texmex menyn....riktigt gott va de! Men kan juh säga att jag o binis trodde inte vi skulle bli mätta, för vi fick in 2 små dressingskålar med kött o de skulle räcka till oss båda.
Men men...fick juh bevisat att vi skulle ha fel...Blev svinmätta o orkade inte ens använda allt köttet.
Hehe...men riktigt gott va de! *tack binis*
Efter de gick vi ner till tivolit o gick en runda. Var meningen ja skulle spela, men blev stressad då binis kläcker ur sig att hon ska hinna sola innan vi ska te knutan 22.00 o hämta tomten.
Sprang även på daniella o lilla söta gabbe.... som lillkillen har växt :P Så stod där o pladdra nån minut. Sen va de att springa te Videokalle för att binis skulle få sola sina minuter.
sen va hon klar 21.45...så de va bara att springa te knutan typ...varmt som de va!
Blev kanske nån minut sen inne på knutan, men hitta ingen lin för de.
Men tack o lov så ringde han o sa att han va typ mot ungången av entrén.
Så jag o binis pallra oss dit. O där va han...precis som för några år sen! Han va juh sig lik...
Sen efter de va det att gå mot bussen. Som tur va stod vår buss redan på hållplatsen så var att vinka av binis som skulle åt sitt eget håll.
Sen åkte vi hem o satt o snacka halva natten typ *astrött*
Sen när vi vakna va de frukost o dra med Philip o erika te väla. Erika skulle juh ha tag på byxor till begravningen nu i veckan. Men de hitta de ganska snabbt. Själv så skulle ja inom apoteket o ha allergimedicin o te mamma skulle ja handla tandpasta.
Sen sprang vi runt lite i butikerna på väl...o lin köpte en jättesöt dress te jaz. *tack så mycke!*
Sen efter de bar de av igen, men inte så långt! Blev drive in på mcdonalds eftersom alla va skittörstiga....hahaha...*asg*
Sen bar de av mot eket o landet!
De märktes att lin va sig lik, för de va samma kommentarer i bilen som för 7-8?år sen...
E vi framme snart...haha....han tycker nog de e långt att åka den sträckan...*asg*
Sen väl framme så gick lippi, erika o jag in medans lin kom bakefter...han va juh en överraskning te mamma o pappa.
Men kan juh säga att när mamma fick syn på lin blev hon kraftigt chockad. De va nog den sista människan hon hade förväntat sig att se idag...hehe!
Men de blev inte långvarit i eket. Eftersom de va Örkelljunga dagarna så åkte vi dit.
Gick där o kolla o så, träffa även på en hel del bekanta..Mina kusiner, Gunilla, Carina o fick träffa pjodden som e andre o sara nya lilla vovve.
Sen träffa jag även jill o rebecka o lilla miranda.
De syntes juh vem hon va lik...*sin mamma*
Sen hitta jag så mycke jag ville ha...men som sagt , min ekonomin tillät juh inte en massa, men lin va så söt så han gav mig en av sakerna som jag ville ha...*tack* en plånbok.
Spela osså en del...för ville verkligen ha en playboykanin o en tiger, men hade som vanligt ingen tur med mig...så blidde en liten nyckelring m nalle ja fick.
Sen skulle juh lippi o erika låna andres bil, så de blev att köra de till Åsljunga o lämna de där.
Sen va de tebax för min, mamma o lin´s del.Sen gick vi in på coop i ö-a o handla lite...sen va de hem te eket igen.
Kul som de va fick ja köra sista biten.
Saknar verkligen de här med att köra bil, men hoppas bara att de löser sig snart med jobb o så så jag kan skaffa bil igen....för de kostar juh som sagt en del. O speciellt nu när bensinen osså har gått upp i pris.
Ja sen satt vi o fika en stund med lippi o erika som redan tagit sej hem med gatubilen. Själv så ville ja ta dö på lite hjärnceller, så satte mig i andres gatubil ett tag o lyssna på musik..haha.
E en så skön känsla att höra hur basen riktigt vibrerar in i ryggraden o hur trumhinnorna vibrerar i takt med musiken.
Sen efter de va de dax att bege sig till Hbg igen.
Så mamma körde oss hit...
Sen hemma igen blev de en runda på maxi sen va de hem o göra pannkakor som mamma va snäll o hjälpte till med.
Sen begav mamma .... o binis kom en kort stund efter....
Binis tog sig ett par pannkakor sen snacka vi lite..sen va hon så trött att hon osså begav sig hem.
Sen efter de har ja fixat lite med jobb o så...o nu ska ja gå o lägga mig.
Va så kul o se nettan ha kommit hem. Så nu e kvarteret som de ska! Hehe...
Neh men sov gott folk o take care!
Bloggar vidare sen..

Poss o Kram <3

Mamma älskar dej Jaz, hoppas du har haft kul på Liseberg idag...

*** GONE***

1 kommentarer:

Nettan sa...

Verkar som du haft en bra helg, gumman! Aaaa, nu är kvarteret som det ska igen ;) *hihi* Dagisdejt imorgon, eller? :D Pussis!!