söndag 11 maj 2008

* haft en del o göra*

Sorry alla blogg läsare! Har haft fullt upp så har inte hunnit skriva här.
Men ska skriva ner de ja kommer ihåg.
Skulle ha varit barnvakt te jaz kusin Nellie efter som brorsan o avägerskan skulle in te bb på överburenhetskontroll, men de visa sig att lillan hade blevit magdålig på natten o spytt, så de våga inte lämna henne här eftersom jaz nyligen varit magsjuk.
Så de blev en soft vanlig dag...men fick veta att strax efter 13 så hade svägerskan blevit igångsatt. Så här satt man o vänta....men de dröjde tills fredagen. Hade inte hört av nåt så misstänkte att de inte blevit nåt. Ringde mamma men hon bekräfta mina tankar.
Vid middagstid blev de en runda ut o leka, sen va de hem o vila...men under tiden lillan vila fick jag beskedet! Att 10.09 på morgonen hade jaz kusin kommit med kejsarsnitt.
Visade sig att värkarna gjorde ingen nytta i slutet o lillkillen hade inte kommit ner sig i kanalen så de hade beslutat att kejsarsnitt blev sista utvägen.
Men men...senare på dagen ringde de o fråga om jag hade lust att komma förbi o titta på lillkillen o handla med mig snus te brorsan.
Hehe..hade juh haft en vaken o tuff natt innan.
Så de vara bara att väcka jaz, klä henne o bege sig te maxi o köpa snus o blomma.
Sen var de bussen te sjukhuset.
Ringde när vi va på sjukhuset o berätta att vi va där o fråga vilket rum de va de låg på.
Gick in...o där va den nya lilla påökningen i familjen fridström.
Precis när vi skulle titta på han så vakna han till...liten, blåögd? o blond va han...
Hehe....riktigt ovan...först att de va en kille o sen att han va så ljushårig, men söt som bare den va han!
Jaz tyckte de va jättekul med en bebis, så hon stod där o titta o peka o pratade.
Sen efter en kort stund kom även den nyblivna storasystern Nellie o mormor Donka o Bosse.
Va så kul o se Nellies reaktion. Va juh första gången hon fick se sin lillebror.
Ville inte släppa blicken från honom o va kelsjuk med mamma, men annika hade så ont så de fick blev några pussar på kinden o en kram. Klockan ticka iväg o vi begav oss hem.
Sen blev de en lugn kväll.
Sen på Lördagen vakna jag o mådde skitdåligt...migrän , illamående, varm, trött m.m. men kunde inte vila precis.
Blev att ja spydde sen mådde ja lite bättre...blev sen att ja skulle te plantan, de hade juh PUMA -outlet där...o de får man juh verkligen INTE missa.
Så de va bara att ta sig i kragen o göra sig redo för bussen dit.
Men fick sms samtidigt som vi höll på att klä oss. De va från Linda...
Hon fråga va jag o jaz skulle göra. Berätta vart vi va på väg o fråga om hon fick åka med...klart!
Bättre att ha sällskap såklart.
Så de va ner te plantan, möta upp binis o låna cash...sen vade till outleten.
Men de va sån kö så att vi gick o handla med oss dricka o glass först.
Sen va de att stå i kö i evigheter, men in kom vi o trångt va de!
Va nästan så man höll på att svimma som man mådde juh....men skam den som ger sig!
De krävs mer för att jag ska ge mig...
Så en ny pumatröja för mig blev de o en pumajacka till jaz blev de.
Riktigt najs....men hade handlat mer om jag bara hade haft mer cash!
Sen begav vi oss hem...hade sällskap delar av resan med nina o daniel som vi osså träffa på där inne.
De hade osså inhandlat en del..hehe..kan inte hjälpa att vi e pumafreaks! E juh ett snyggt o bra märke :P hahaha...
Sen efter de hämta vi badkläder o drog te drottninghögsbadet!
O jisses med folk där va...men vi gick in ändå.
På vägen dit hade vi kidnappat elin med oss...skulle juh bara bli roligare för jaz med sällskap.
Så vi gjorde oss färdiga för badet. O de tog inte många sekunder förrens jaz o elin va i badet.
Själv så gick ja o byta om, medans linda höll elin o jaz sällskap.
Sen va de bara i plurret för oss osså..haha..trodde de skulle vara svinkallt, men va fesljummet vatten.
Skönt värre efter en sån jäkla dag som man haft. Varmt o mått piss...men hjälpte en del.
Vid 5 kom Nettan o Tomas o hämta elin..då hade ja redan plockat upp o gjort elin klar...
Vi stanna kvar o bada en stund till...så vid 6 drog vi hem...
Gjorde jaz redo för en snabbvila...sen va mamma på väg med en räkning, så va bara att springa ut..men fick guida henne en snabbis te ringstorps koloniområde.
Hehe..
Sen va de hem o softa ett tag, sen valde ja o linda att dra med oss jaz på en runda o sen inom maxi. Handla lite inför kvällen...men på vägen hem fick vi veta att vi skulle varit hos jaz kusin på kalas. Så de va att gå inom där fast klockan var halv tio på kvällen.
Men de va bara skojj...
Jaz o Yosef lekte av sig o jag fick träffa den lillan.
Sen hjälpte jag till med datan...sen va klockan så pass mycke att vi fick bege oss.
De va bara att byta om på jaz, sen natta henne.
O Linda begav sig hem.
Sen va de sängen för mig osså...somna snabbt!
Sen idag vakna faktiskt jaz efter 9 *SKÖNT* rena sovmorgonen juh!
Sen blev de att springa över te familjen andersson/leijon....de bjöd på frukost!
*tack så mycket*
Så de blev en mysstund där...riktigt nice...sen blev de ut med sessorna så de fick leka av sig...hehe!
Men blev såklart att de rymde iväg o thomas efter de...tog ett tag...men sen dök de upp igen!
Hehe...kul va de!
Men roligast av allt va när ja fick ner nettan i sanden o fick hälla vatten över henne...hahahahah!!
Varfall...sen va de bara upp o lämna sandleksakerna sen va de ut på promenad.
Blev att vi gick bort till korvgubben o handla glass...*gott* O sen bar det hemmåt igen! Sen blev de vila både för min del o jaz del...trötta som vi va..haha!
Sen efter vi vaknat va emelie o binis på väg.
Så de va bara att fixa maten när de kom...sen käka vi o så..
Sen efter de satt binis med oss ett tag sen begav hon sig hem...hon ska juh jobba imorn.
O jag o emlie sitter här o softar...inget ovanligt...haha..men hon engagerar sig i sitt kortspel o jag i min blogg.
Tur att vi inte e gifta för vi hade juh inte varit så sociala på kvällskvisten..*asg*
Neh nu ska ja se te att kolla lite på tv innan de e sängdax för mig.
Hade tänkt ja ska få ordning på min lgh imorn.
Har inte orkat nu när ja varit sjuk o de har varit varmt.
Take care! Poss o Kram <3

1 kommentarer:

Nettan sa...

Haha.. måntro det var kul! Duu, hämnd är oxå jäkligt kul ;) O man vet aldrig när den kan komma heller *haha* Possen!!