torsdag 27 mars 2008

*Torsdag Em....*


Ja efter man lämnat lillan på dagis idag var det raka vägen till Maxi.

Där köpte man en liten blomma till min mormors syster o lite gott te mamma.

Sen var det att springa te bussen på drottninghög...

När jag väl kom till sjukhuset o till mammas rum höll de på att ta bort allt dropp o så, så de va skönt att hon slapp de.

Skulle hämta upp mamma innan vi skulle in te eivor.

Kul som de va fick ja köra mamma i rullstol, men de tyckte inte hon va lika kul...

Hon ville gå men de fick hon inte.

Gick o hälsa på eivor en stund o sen va det dax för mojjan att röka så det va bara att ta sig te rökrutan utanför sjukhuset.

Efter den förpestningen av luften gick vi upp till lunchresturangen för ja skulle köpa middag..

Det jag hade att välja mellan var ärtsoppa m pannkakor o sylt eller tacopaj.

Inte svårt val för mig...blev *tacopaj*

Gick upp på mammas rum o käka...sen kom min lillebror o hans tjej samtidigt.

Blev att vi gick ner o fika under tiden mamma fick sin medicin o mat.

När man kom ut ur hisshallen så fick jag ännu fler påpekningar om min jacka..haha...va bara att ignorera de osså!

Sen efter de fikat gick vi upp till mamma..då vill hon ut och röka igen, så det va bara att sätta henne att racerstolen o följa henne ut.

Efter hon rökat var det dax att åka hem o hämta lillan.

Va helt slut så la oss o vile en stund.

Efter att vi vaknat klädde vi på oss o gick te kondiset o handla lite kakor, som vi skulle ha med te sjukan.

Eftersom de va skitfint väder ute så var det bara att promenera...så gick te sjukhuset.

På vägen dit fick jag syn på vitsippor så plocka några med oss till mamma.

När vi väl va framme vid sjukhuset så såg vi pappa komma ut från entrén...hehe...då var det han som skulle förpesta luften lite.

Så vi höll han sällskap te han va färdig. Sen gick vi in till mamma som satt o vänta nere vid kiosken.

Vi satt där o fika o snacka av oss lite...sen fick jag juh syn på min gamle snygge tränare.

Haha...han kom o hälsa o så...det visade sig att hans pappa hade problem med hjärtat o låg osså inne.

Sen efter han gått så kom syrran..hon hade köpt med sig rosa fin blom bukett te mamma. Så fiin! Sen skulle pappa åka, han hade varit där då i 2h.

Jag o syrran gick med mamma upp på rummet o fika o så...sen gick vi bort till Eivor en sväng innan vi skulle gå.

Sen var det för mig, binis o jaz o bege oss te söder o ta bussen!

Väl hemma somna lillan skitsnabbt...o nu sitter ja här o snackar med min sötnöt.

Ja tycker ja har gått en bra bit idag, men sötnöten har juh gått mer än 1mil idag, så ja håller nog tyst om min flitighet!

Neh om man ska packa ihop sig o lägga sig i tid för en gångs skull!

Har juh en liten töz här som drar upp en tidigare o tidigare för var dag tycker jag!

Sen imorn e de dax att lämna lillan hos sin pappa!

Sen imorn e de dax att gå med min sötizgranne o handla...hon ska juh storshoppa inför hennes romantiska helg ...hehe!

*klart ja följer med dig imorn gumman*

Så får se hur de blir sen..kanske hinner en sväng te mojjan osså.

Neh nu ska jag nanna kudden! Men sov gott o dröm sött!



Poss o Kram



Mamma älskar dej Jazmine! <3

Natti natti sötnöt o alla mina kära vänner...




1 kommentarer:

Nettan sa...

Hihi.. romantiska helg ;) Schysst att du hänger på gumms!! Tidiga mornar är ok, OM det är sol ute *hihi*