söndag 30 mars 2008

*Helgen*




JA då vart denna helgen över!


I fredags va jag med nettan o lisbeth på maxi, o ja mitt senila fobeck glömde min väska på dagis så sprang dit o hämta den sen in på maxi...där handla nettan till sin helg med thomas..


Sen Efter de va de bara hem o plocka undan o så..


Sen Hämta lillan 12 på dagis...sen efter de så gick vi hem o fika o så.


Sen bada vi o efter de packa ja lillans väska.


Vid 3 va jag o lämna Jazmine hos sin pappa o sen va det bara att åka vidare med bussen.


Mötte upp nettan o elin som skulle osså med te stan o hämta upp thomas, o syrran dök upp vid bussen så de blev en drös med brudar te stan...haha!


Väl i stan skulle ja käka o vara onyttig på Mcdonalds.


Där satt vi ett tag, sen kom tomas lite över 4 tror ja klockan va.


Hade bara sett en bild på thomas sen innan men kände igen han direkt, för han va juh sig lik.


Efter de gick gänget te Parken vid boblioteket så ja fick leka lite med elin...sen efter den lekstrunden bar det vidare till systembolaget.


Där inhandla jag mig några cider.


Syrran upptäckte en ny Xider som hette spring, så va bara att inhandla den o testa!


Men riktigt god va den!


Efter den rundan bar det hem...gjorde mig i ordning o så...sen drog ja o syrran te stan igen...gick en runda o kolla läget.


O Jäklar med snutar där va...kontroll på båda sidorna av stan.


Tycker synd om de som va på strppen...för kan juh säga att de gångerna jag åkte förbi, så vart de bara sådana bilar som stod där nästan.


Som jag sa te syrran...när de gäller sånt e man gla att man inte har en bil.


För ja vet att ja brukar blåsa på precis där de stod :(


Varfall...satte oss på 7-eleven i stan o drack chockokaffe, sen satt vi vid sundsbussarna typ o kolla utöver vattnet o softa.


Kom en hemlös o min syrra ville springa, men sa te syrran att de va ingen fara, så vi stanna.


Visa sig att han behövde prata av sig lite...han uppskatta att man lyssna o prata med han.


Han va ledsen över att polisen precis hade nekat han att följa med sin tjej/fru som precis hade fått åka ambulans till sjukhuset!


Så det va bara att trösta han o säg att allt skulle lösa sig!


Efter den rundan gav vi oss hem sen va de bara att sova.


Va helt slut så somna riktigt tidigt. Sen va det LÖRDAG!


Denna dagen fick man en sovmorgon! Skönt.


Gick upp o gjorde mig i ordning...sen va det bara att börja fixa min lgh...


Camilla ringde angående skötbordet...så bestämde att hon skulle komma förbi o hämta de!


Vid middag så gick jag, nettan, elin o thomas till tropicariet.


Riktigt kul va de o första gången för mig....men måste dit med jazmine osså nån gång.


Små söta apor, myror, ormar, fåglar, spindlar m.m.


Men mysigast av allt var juh saltvattens akvariet.


Massa hajar, rockor, nemofiskar m,m.


Sen efter de gick vi te Mcdonalds o käka o fika...O tur som vi hade var juh Ronald Mcdonalds där! Trolla för barnen o såå.


Sen va de raka vägen hem...elin skulle rida ranka en stund så hon slängde man upp på axlarna o sprang lite i förväg...


Sen när man kom hem till porten så vänta camilla på en. Så det va bara att hämta nycklarna till källarförrådet.


Lasta in de i hennes bil, sen efter de va det bara att gå upp o göra sig klar för stan o syrran.


Var meningen att jag skulle hälsat på min dotter men de hade tydligen dragit till Perstorp så det fick jag hoppa över.


Drog te syrran på plantan där vi fika...


Satt o snacka lite o så, sen drog vi te stan igen.


Träffa svågern på bussen så snacka en snabbis med honom innan de va dax att hoppa av!


Sen gick ja o syrran till Cindys o käka 3 små rätter o tog friterad banan o glass till efterrätt.


Riktigt gott va det! *mums*


Sen efter att vi käkat gick vi en runda på stan o kolla läget sen drog vi hem.


När ja väl va hemma var det meningen att jag skulle dra vidare på en fest i klippan, men de blev att jag gick in till min älskade granne o hennes kille.


Snacka om att han e rolig men tror han tycker ja babblar mycke! hehe...


Men mysigt hade vi...


Såg de va trötta vid så va bara att halsa cidern så de sötizarna kunde sova!


Sen va de hem o gör sig själv redo för sängen!


Hade missat samtal från Roger, tänkte ringa upp, men vågar inte ringa folk på nätterna för de brukar juh sova.


Men fick veta idag att den stackaren har fortfarande ont i huvudet, hoppas de löser sig!


Sen idag SÖNDAG har jag städat o haft mig. Även vinkat en hel del på nettan, thomas o elin ..haha...de måtte tro att man inte har nåt liv som står i fönstret en hel del! Haha.


Sen vid middag kom syrran hit så fika vi o drack kaffe!


Efter de satt vi här o softa...sen vid 3 börja vi på maten som idag blev potatisgratäng o hotmex snitzel.


Riktigt gott blev de! I samma veva som vi laga maten kom min lilla älskling hem!


Som man har saknat henne... <3


Sen käka vi o kolla på tv...sen vid 19,30 gick syrran o lillan te maxi o handla dricka o lite godis.


Sen när de va hemma igen va de tv´n som gällde!


O nu sitter man här o lillan e nattad. Sen imorn bitti e de den dagliga dagisdejten med nettan o elin. sen mer kommer i morgondagen blogg.


Neh nu ska jag göra nån nytta o hålla min syrra sällskap.


Take care!




Poss o Kram






1 kommentarer:

Anonym sa...

hallå du, kul att du tycker jag e rolig:) och jag tycker inte att du babblar förmycket, är bara kul att sitta och lyssna på er två när ni kommer igång. så snacka på du.

ha det kalas så synes vi nog nån dag,,

Thomas