onsdag 26 mars 2008

*Onsdag kväll*




Ja då har dagen snart nåt sitt slut.


Efter att ha hämtat lillan var det dax att nanna kudden.


Idag tog de en liten stund innan hon somna men hon sov osså länge!


Jag plocka undan som vanligt, vilket jag senare idag ångra..haha!


För när Jazmine vakna så var det värsta matkriget..


Hade kyckling, ris o smörgås i hela lägenheten.


Mammas operation blev sen idag, men fick veta nu ikväll att allt gått bra men att hon har jätteont!


Fick även veta att min mormors syster Eivor ligger på sjukhuset, så blir väl att jag åker dit en sväng imorn o hälsar på efter att jag lämnat jazmine på dagis.


Varfall sen kom syrran hit idag för hon missa att käka våfflor igår...så vi gjorde våfflor o käka det!


Sen efter att vi käkat satt vi o kolla tv o jag visa mina Elmia bilder...hehe!


Sen samtidigt som vi satt här så hör jag hur jaz skriker till som står på toaletten o tvättar händerna. Springer dit o ser att slangen under vasken på något sätt hoppat av ledningen te vasken så det stor o forsar ut vatten på gästtoan...Så det va bara att stänga av vattnet o fixa det....Men!!!!........Samtidigt som jag ska lyfta ner Jazmine så ser jag att det blöder från hennes fot!


Nojjig som man blir så var det bara att tvätta av foten o se vart det var de blödde ifrån o det va lilltån.


Hon hade tydligen skurit sig på nåt så de va bara att stoppa blödningen o plåstra om henne.


Sen var det dax att natta Jazmine...men neh! Verkligen inte...


Hon låg väl ner 1h o snacka med sig själv...sen va de krig!


Så det var bara att ta upp henne o sen fick hon sitta med o kolla fotbollen mellan Sverige o Brasilien.


Men den Matchen ska vi ju INTE tala om...Hahaa!


Vi losa...o brasilianarna vann med 1-0.


Men det kommer fler matcher!


Sen var det bara att lägga lillan, neh då kom hon på att hon va hungrig igen!


Så jag va så snäll o värmde lite köttbullar o potatisgratäng till henne, men tror ni hon åt! -Neh verkligen inte...allt för att hålla sig vaken en stund till!


Så till sist gick jag in o bytta om blöjan o la henne....


Men denna gången somna hon faktiskt efter 5min ...så nu sitter jag här!


Hehe...


Men e inte helt ensam...För har Roger på andra sidan...hehe!


Du ska inte bli rörd vännen för att jag skriver här om dej!


Sen imorn blir det sjukhusbesök o tvättning, vad jag har planerat varfall...


Sen får man juh se hur mycket det blir av de...haha...man säger oftast en sak, men sen kommer nåt annat ivägen!


Neh nu ska jag se te att packa ihop mig o nanna kudden!




Pozz o Kram


1 kommentarer:

Nenniz sa...

Hihi.. inte lätt när de ej vill sova ;) Skönt att det gått bra med din mamma!!