onsdag 1 april 2009

Onsdag!!

Ja då har man haft fullt upp idag osså.
Men jag vill börja med att Gratta Lille Colin på sin 1års dag i efterskott.
Ja annars börja de med att man lämna lillan på dagis.
Efter de begav jag mig till musse o linda. När ja kom dit var de dax att åka till stan.
Släppte först av Robin vid sin skola sen åkte vi ner till stan.
Där bjöd musse på kaffe o kanelbulle *tack* sen hjälpte jag de med papper till deras företag.
Efter fikan var de dax att bege sig till banken där ja skulle sätta in pengar o betla binis hyra o el.
Efter de begav jag mig till sjukhuset där mamma vänta hos pappa. När jag kom dit var även en gammal bekant till familjen som heter jan där.
Blev att pappa gick ner o röka en cigarett innan de va dax för han att få dropp o bli liggandes igen.
Jan gick efter de hade rökat klart, så jag o mamma följde pappa till rummet.
Blev att vi satt där ett tag, sen blev de att jag o mamma begav oss hem.
Stack inom ica för att handla bulle o mjölk. Hemma blev de att vi tog oss en liten frukost med kaffe....sen blev de mamma vila en stund på soffan för hon mådde inte bra.
Vid 2 var de dax för att hämta lillfisen på dagis.
Hon hade juh hört imorse att mormor skulle komma till helsingborg, så när ja skulle gå från dagis imorse var de sista hon sa att det var mormor som skulle hämta henne.
Blev som hon ville, o skitglad blev juh jaz när hon såg mormor stå där. Blev att vi gick hem o jaz fick mellanmål.
Efter en stund somna jaz till o då passa mormor på att åka hem.
Efter mojjan åkt blev de att jag hängde upp första maskinen tvätt som jag hade fått klar. Efter de blev de att jag börja plocka här.
Sen satte jag tillbaka köksbordet i köket o passade även på att byta till lite somrigare gardiner. Sen blev de att jag sortera tvätten o satte igång en ny maskin. Under tiden den gick blev de att jag byta gardiner i sovrummet oxå.
Sen blev de väcka lillan. Efter de blev de mer plock tills maskin nr 2 var klar.
Blev att jag hängde upp den osså, sen börja ja plocka på disken.
O nu tar jag en paus. Kommer bli att åka en runda till stan o sälja en kamera som snutt lagt ut på blocket.
Efter de ska jag försöka få snutt att åka till ett ställe där ja brukar plocka fin björk o pynta de lite. E juh snart påsk o tiden den bara rusar iväg. Har jobbat en månad redan...men kul e de.
Neh nu ska ja fortsätta här...
Take care sålänge!
Poss o Kram

1 kommentarer:

* Fredde * sa...

det var fina björk kvistar vi fick tag på, och du har gjort det jätte fint här hemma älskling. love you!!!!