måndag 6 april 2009

Astrött!

Ja fy fan va trött man e..
Från morgon till kväll har man fullt upp.
Redan nu 20.00 sover både jaz, fredde o gizmo. Ingen som e sugen på att hjälpa mig med mina sysslor eller hålla mig sällskap.
Men men...e van!
Pappa ringde o sa att jag ringer de väldigt ofta*NOT* vet, sorry mamma o pappa.
Sen berätta även pappa att de misstänker eller tror de har hittat en ny tumör i njuren.
Mindre kul.... :( men jag o andre o lippi har redan diskuterat detta.
Vi har sagt att om de måste ta bort den ena njuren o funktionen e för dålig på den andra, så e vi villiga att skänka pappa en av våra njurar.
Ja annars har man varit flitig o cyklat till framtid, sen efter 2h blev jag stationerad på butiken i stan, så de var bara att ta cykeln o cykla dit.
Väl framme så var de bara att börja hjälpa till.
Har revit upp plastmattor, tagit ner speglar, spacklat, slängt skräp, revit väggar m.m. O efter en hel dag där nere var man mör i kroppen. När jag var klar där var de bara att cykla hem...men backen vid sjukhuset höll juh på att ta slut på musklerna.
Väl hemma var de bara att böka in cykeln i förrådet...sen hämta hem lillan. Men att få hem henne var inte en vals på rosor. De tog sin lilla tid o jag var helst slut.
Men dum som man e kunde jag inte låta bli att fixa till här hemma.
Så blev att jag slängde i en maskin o börja plocka här. Hängde upp maskinen o satte på en ny.
Blev att jag sammsuga osså. Efter de var maskin nr 2 klar. Så var bara att hänga upp den.
O nu sitter jag här. Tänker inte lyfta ett finger till.
Kommer bli att jag kollar lite tv, sen ska ja lägga mig.
Imorn blir de cykla till stan igen o fortsätta med butiken.
Sen får jag se vad som händer.
Nu får ni ha de gott o sov gott...
Possen o Kramen på er!

1 kommentarer:

Annika sa...

Tråkigt att dem misstänker ännu en tumör på din pappa. :-( Du vet att det bara är att ringa om det är nåt. *kram*