tisdag 9 september 2008

^ kvällskvisten ^


Ja då vart de tisdag idag..
Har haft skallebank större delar av dagen..
Men har fått vilat en stund osså...
Har även varit ute o rört på mig idag...
Men de lär behövas kraftiga åtgärder innan nåt händer...
Fick juh lära mig en sak om banan idag, trodde inte den va såååååå onyttig, men men.
Man blir väl inte för gammal för att lära sig saker...
Satt o läste en artikel på aftonbladet innan om ens barnmorska påpekat nångång under graviditeten att man inte ska äta så mycket.
Hmm, tror nog alla gör de...För de va det första min barnmorska sa till mig...tänk nu på att du ska INTE äta för 2!...neh de kunde ja inte heller, spydde som en gnu fram till 5:e mån...sen börja de sista månaden igen...så för min del var de 3mån då jag plocka på mig mat om man säger så...Men enligt den artikeln skulle tjejen tugga tuggummi när hon blev hungrig med jämna mellanrum så hon inte åt hela tiden.
Den tjejens graviditet slutade med hon förlora barnet i v 20 asså halvvägs i graviditeten, så hon fick föda fram sitt döda barn...
Sånt gör en så jäkla förbannad. Låt gravida käka va fasiken de vill...de känner om de blir för mycket eller lite.
Men men...
Ja ett syskon till Jaz börjar man sakna...
Brukar juh låna hit nellie o då e jaz mycket lugnare o jag får mer gjort.
Men tiden får ha sin gång...
E nog en fördel att träffa nån först...haha.
Annars har man tvättat, diskat o lagat mat...sådana vanöiga saker.
Plockat undan lite osså.
Vad som händer imorn de märker man, men de vanliga sysslorna skall göras varfall..
Hoppas bara inte mitt huvud e detsamma imorn. Ska försöka få lite arbeten sökta osså.
Neh nu ska ja asa mig in i sängen.
Take care.

Puss o Kram

*i´m out*

0 kommentarer: