torsdag 22 oktober 2009

Long time ago!

Ja de har varit massa som hänt nu de sista dagarna, så jag hinner inte med själv.
Men hade tänkt blogga av mig lite.
Som säkert många vet just nu så är det inte bra med pappa.
Igår var mamma där för att hälsa på. Pappa ville ut o röka så mamma körde ner han i rökrutan med rullstolen.
Efter pappa rökt lite sa han att han inte mådde bra, så de gick upp igen.
Men i hissen tyckte mamma att pappa föll ihop i rullstolen. O de fick hon bekräftat när hon kom upp. Sköterskorna kunde inte få någon kontakt med pappa. Han hade blevit medvetslös. Så slöterskan tog pappa raka vägen in på ett rum o tillkallade fler sköterskor.
Där blev de att få liv i pappa o tillkalla läkare.
Efter läkaren kommit så gav de pappa ett besked att de såg inte bra ut alls.
De fråga pappa om de var oki att avbryta de hela om de skulle ske nåt dramatiskt.
Och det e pappa helt införstådd med o gett tillåtelse. Så nu ber man till de högre att de inte skall hända något.
Det lugna en för stunden när man fick pratat med pappa en stund igår, men man blir som sagt rädd så fort telen ringer.
Idag var socker värdet bra och blodtrycket har de fått upp, så nu e de bättre.
Men de skall se om de kan hitta vart hans inre blödning kommer ifrån. Jag hoppas innerligt att de kommer hitta den o göra något åt saken. O att det ger pappa lite nytt blod med jämna mellanrum så att de inte tillkommer några komplikationer.
Själv skall jag in till pappa idag så de skall bli skönt att träffa han. Hoppas jaz kan få han på bättre humör.
Neh nu skall jag hämta henne på dagis. Så ni får ha de gott allesammans.
O tack till alla ni som stöttar o kommer med era värmande ord! De betyder mycket.
poss o kram på er!

3 kommentarer:

Anonym sa...

*kramar om* förstår din oro över att inte veta vad som ska ske eller ej.. /Nettan

Linda sa...

klart att han blir pigg när favoritbarnbarnet kommer på besök!

Anonym sa...

stämmer linda han levde upp ikväll när jazmine kom o bjöd han på hallonsnöre och t.o.m. lämna en bit kvar till morfar o till mormor med fast jag ej var där, ja barnbarn är den bästa medecinen tror jag..