onsdag 17 februari 2010

Alltid nåt som händer!

Japp som rubriken säger så händer det alltid nåt.
När jag var på väg hem från jobb igår så fick jag ett samtal av mamma.
Hon berätta att hon hade suttit på akuten hela dagen. Kände hur hjärtat hoppa upp i halsgropen.
Frågade vad de var som hade hänt, då sa hon bara pappa!
Omg tänkte jag, har nu hänt nåt allvarligt...men sen berätta hon att pappa blev inlagd i ä-holm för blodbrist.
Då tänkte jag för mig sj inombords att de va på tiden.
Sist pappa var inlagd på sjukhuset ville jag att de skulle ge han en påse nytt blod varje vecka, men så har de inte blevit. Så eftersom jag vet vilken effekt detta nya blodet har så hoppas jag att pappa blir piggare. Har nog aldrig hört så mycket svordommar i mitt liv som nu under de senaste månaderna.
Men intalar mig sj att pappa inte mår bra av medicinerna. De som blevit mest lidande är min mamma o broder. Ibland skulle munkavel till vuxna varit bra. Men kan inte göra nåt annat än att låta de susa förbi.
Har inte kollat tillståndet för min papi idag, men hoppas de e bättre varfall.
Känns som jag har kommit in i en period med massa tankar. Tror det delvis har att göra med att ams ringde förra veckan. De vill ja skall praktisera den tiden jag inte jobbar. Men jag är juh knappt ledig ändå, för när jag väl e ledig så e jag hemma hos mina päron o hjälper de eller så e de nåt annat.
Tanken på att inte få umgås med pappa den sist tiden gör ont. Neh för om jag nu skall praktisera så kommer jag förlora pengar de dagar jag väljer att umgås med pappa o familjen. Sjukt tycker jag.
Nån nämde vård av närstående, men vet inte alls hur de fungerar.
Vill även börja läsa till undersköterska men enligt csn låg jag precis ovan gränsen för att få bidrag, så om ja nu vill läsa de så måste jag betala de sj :S Så inget verkar gå som ja vill.
Känns som detta kommer sluta som sist, o de e väggen!
Inte nog med de heller, man har sig själv oxå att tänka på. Så i mars blir de svar på de man grunnat på den sista tiden, o det e om tumören växt.
Som sagt är det mycket som rör sig innanför pannbenet.
Neh nu skall ja packa ihop mig o gå till jobb. Sen får ja se va som händer ikväll.
O tack Lena för att min sessa fick vara hos er igår o leka.
Puss o Kram på er alla!

1 kommentarer:

Linda Jönsson sa...

kramar i massor!