onsdag 9 juni 2010

dagarna springer iväg..

Ja det är mycket som händer hela tiden. Mer än en månad sen papi begravdes, men minnns den som igår o det kommer alltid vara en dag jag minns.
Men att saknaden efter papi skulle vara så enorm som den ändå e trodde jag inte.
Allt man gör får en att tänka på massa saker man gjort tsm.
Men men, måste blicka framåt. Tur man har mami o massa vänner som ställer upp.
Satt och tog upp semstern o så i sommar, o kommer bli som förra. Massa extra tider enda in i sep-okt.
Men alltid skönt med lite extra pengar. Det behövs verkligen. Jag hade inte turen som alla andra att få tebax på skatten. För min del blev de att betala tebax, o de var inte lilla summan heller. Inte för jag vet hur de gått till, men får spara ihop så jag kan betala tebax de.
Ja denna veckan är väl ändå lugn med jobb o så. O på fredag smäller de för svägerskan o hennes syster. De tar sin student då. Skönt! Sen börjar de stora allvaret och vuxenlivet. Många flyttar, studerar vidare o bildar familj. Så vad som kommer hända dessa 2 tjejer lär vi märka. Även min kusins dotter skall ta studenten o min gamla grannes son. Alla de "små" barnen har blevit stora o jag har bara blevit äldre, haha!
Neh nu väntar min kudde å mig, men ha de super. Puss o Kram på er!

1 kommentarer:

Linda Jönsson sa...

här fick vi inte heller några skattepengar, men får snällt betala istället.