onsdag 7 april 2010

Elmiatrippen






























Ja då vart elmiatrippen klar. Börja med att man skulle upp tiiidigt, vilket jag inte föredrar, men den som väntar på något kul..
Så de var upp o klä på sig o klä lillan. O att gå upp tidigt var inte poppis hos henne heller, men efter att ha fått henne att förstå att hon skulle till mormor o morfar var de inte längre några problem. Fredrik o binis var klara ganska snabbt så de blev inga förseningar i körschemat.
Uppe i markaryd stod de flesta bilarna o vänta in de som kom efter o visst var de en del bilar.
Väl uppe i Ljungby var de paus o alla passa på att tanka, äta o gå på toa.
Själv valde vi att avika från konvojen lite tidigare för att inte bli sittandes i bilköerna för länge.
Upp i Jönköping vid A6 började köerna. Men visst flöt de på smidigt, så vi blev aldrig ståendes.
Efter vi parkerat och vandrat upp till mässhallen kom nästa chock!! Den enorma kön.
Trodde aldrig vi skulle komma in under dagen så gick till den stora entrén, o där såg kön ut att röra på sig mer. Så i den kön ställde vi oss.
Tur va nog det, på 10min var vi inne o kunde börja njuta av utsikten.
Detta året tycker jag det var lite med extrema byggen, men visst fanns de några.
Lukas kooz var ett av mina favoritbyggen detta året o därmed fick min röst.
O nu ser jag fram emot nästa år, o då jag hoppas min brors bygge är klart.


*I´m out*

1 kommentarer:

Anonym sa...

430'in är snygg! Och färgen, corsa rosso, är ju den enda rätta. Jag har kikat lite på nya 458'an, men det fattas fortfarande lite på sparkontot:-) Jag får fjäska lite med Tessan så kanske hon köper en till mig, dom finns ju i skala 1:24 på Toys R'us:-)

/Tomas